Chanoah

Een paar weken terug mocht ik foto’s maken van Chanoah, haar ouders en haar broer en zus. Een hele bijzondere maar ook zware reportage. Chanoah is met 34 weken geboren, en heeft bij de geboorte zware beschadigingen aan de hersenstam opgelopen. Op het moment van de reportage was zij 2 maanden oud en wisten haar ouders dat het afscheid dichtbij kwam.

Voor de reportage begon hebben we eerst even gepraat. Mama vertelde dat Chanoah’s zus van 3 nog niet zo goed begreep wat er aan de hand was, maar haar broer van 8 natuurlijk wel. Die was erg boos en verdrietig dat niemand zijn zusje beter kon maken, en had gezegd dat hij zijn eigen hersenen aan zijn zusje wilde geven. Erg indrukwekkend om te horen.

Toen ik in het bedje keek zag ik een prachtig meisje liggen. Ze was wakker, dus ik heb mooie foto’s van haar kunnen maken met haar ogen open. Daarna werd ze verzorgd. Haar zus mocht haar buikje wassen en grote broer haar beentjes. Toen Chanoah er klaar voor was mocht ze eerst lekker op schoot bij haar zus, en later knuffelen bij haar broer. Wat waren ze lief voor haar! Chanoah kreeg heel erg veel kusjes en er werden allemaal lieve dingen in haar oren gefluisterd.

Omdat Chanoah’s ouders ook heel graag foto’s wilden van henzelf met hun dochter ben ik een paar dagen later nog eens teruggeweest. Ik heb fijne knuffelfoto’s kunnen maken van Chanoah bij haar papa en mama, en later kwamen broer en zus ook nog langs en heb ik nog foto’s kunnen maken van hun 5en samen. Liefde, trots en verdriet waren allemaal heel tastbaar aanwezig. Een paar dagen later is Chanoah overleden.

Ik vind het heel erg bijzonder dat ik dit voor dit gezin heb mogen doen tijdens de laatste dagen die zij met hun mooie meisje hadden en zal het nooit vergeten. Woorden schieten tekort, maar ik wil Chanoah’s ouders, broer en zus heel veel kracht en sterkte toewensen om dit verlies een plek te geven.

1. roy nadia cataleya
    roy nadia cataleya zegt:

Pff kippevel.. Wij zijn er erg van ge.schrokken. En sprakenloos.. Jullie dochtertje Chanoa lag schuin tegenover ons dochter cataleya op de ic.. We leven heell erg met jullie mee ..wij willen jullie heel veel sterkte en kracht toewensen in deze zware moeilijke tijd. Liefs roy nadia en cataleya

2. Oma Demphi
    Oma Demphi zegt:

Vindt het heel erg fijn dat die foto’s er zijn en dat er is over nagedacht terwijl ze ze het zo zwaar hadden en nog.Heb zelf een dochtertje van 3 maanden gehad wat plotseling was overleden en heel weinig foto’s van haar heb.Daar wil ik mee zeggen je kunt er nooit teveel maken.
    Lieve Deborah,Berry,Shendo enYvana heel veel sterkte de komende tijd en ooit komt er een tijd dat je het een plekje kan geven ik weet als geen ander dat het lang zijn tijd nodig heeft.

Liefs mam xxx

3. Ouders Chanoah
    Ouders Chanoah zegt:

Wij willen jullie allemaal bedanken voor het prachtige album wat we van jullie hebben gekregen.

Het is een mooi aandenken aan Chanoah.
    Steffie bedankt voor de mooie foto’s die we hebben mogen ontvangen.

Liefs ouders Chanoah

4. natascha
    natascha zegt:

Wij hebben jullie leren kennen toen ons dochtertje naast jullie lag.
    Wat hebben wij inmens veel respect voor jullie gekregen in deze tijd.
    Toen ons verteld werd dat de scan er niet goed uit zag heb zelfs ik een traantje gelaten.
    Lieve ouders broertje en zusje van Chanoah wij willen jullie ontzettend veel sterkte en kracht toewensen!!

liefs Natascha Jeroen en Noah-Sophia

• Ouders Chanoah
      Ouders Chanoah zegt:

Hallo papa, mama en Noah-Sophia, dank jullie voor het berichte.
      Hopelijk gaat het met jullie meisje goed.

Groetjes en Liefs van ons allemaal

• Natascha
        Natascha zegt:

Heey lieverds,

Hier gaat het goed ik denk nog vaak aan jullie en jullie kleine sterretje! Jullie hebben mijn hartje geraakt en een plekje veroverd! Het klinkt misschien raar maar jullie zijn een bijzonder en sterk gezin. Ook vanavond op wereld lichtjes dag brand ons kaarsje voor jullie!

Groetjes en heel veel liefs van ons