Puck prematuur geboren met 30 weken en 6 dagen, Reinier de GRaaf, zwangerschapsvergiftiging, keizersnede, sondevoeding

Puck

Op 22 juli mocht ik naar het Reinier de Graaf ziekenhuis in Delft om Puck tijdens de verzorging vast te leggen. Toen ik in de kamer van Puck kwam zag ik mooie knutsels gemaakt door de grote zus Evi in de kamer. Robert en Linda praten erg liefdevol over hun dochter die met 30 weken en 6 dagen niet meer in de buik mocht blijven.

Linda heeft het helaas niet makkelijk gehad deze zwangerschap. Bij Evi had Linda zwangerschapsvergiftiging, maar deze zwangerschap was het nog erger geworden. De artsen konden in het begin niet begrijpen dat ze alles nog kon doen terwijl de bloeduitslagen zo slecht waren. Helaas ging het steeds slechter met Linda en besloten ze met een keizersnee de kleine Puck te gaan halen.

Inmiddels maakt Puck grote sprongen. Ze ligt in een wiegje als ik langs kom en mag lekker in bad. Papa mocht onder toezicht de sondevoeding geven, zodat hij het kan toetsen om het uiteindelijk zelf te mogen geven. Puck ik vond het leuk om je te mogen ontmoeten en ik hoop gauw dat je naar huis mag.

—————-

Van de ouders:

Op 22 juli kwam Patricia Vis onze kleine Puck fotograferen. Puck is geboren op 10 juni met 30 weken en 6 dagen in het Sophia Kinderziekenhuis. Ze mocht 6 dagen langer in mijn buik blijven dan haar grote zus Evi die ruim 4 jaar geleden met 30 weken geboren is. Net als toen ben ik met 28 weken zwangerschap opgenomen vanwege zwangerschapsvergiftiging. De kans op herhaling bij een tweede zwangerschap is een heel stuk kleiner. Helaas hadden wij de pech dat dit weer gebeurde en zelfs een gradatie erger. In 3,5 week ben ik heel erg ziek geworden en moest Puck geboren worden. Gelukkig had Puck een goede start en na 1,5 week mocht ze verhuizen naar Delft. Met ups en downs gaat Puck kleine stapjes vooruit. De dag voor de fotoshoot mocht Puck  van de neusbril af en was een mooie mijlpaal. We hebben nog een aantal hobbels te gaan en hopen dat Puck snel zelf leert drinken zodat we over een paar weken eindelijk thuis met onze twee meiden kunnen genieten.

We hebben veel bewondering voor de stichting Earlybirds en volgen deze al jaren. We weten hoe heftig en moeilijk deze tijd is. Het voelt heel bijzonder dat Patricia de intieme momenten met Puck mocht fotograferen in deze heftige tijd. Het was een fijne ervaring.
Bedankt Patricia!