Philou & Oliver

Ouders:

Op 26 November om 14.07u en 14.09u werden onze twee kleine wondertjes Philou en Oliver geboren via een keizersnede na 33+6 weken zwangerschap. Ondanks dat we wisten dat een tweeling doorgaans iets eerder komt, wisten ze mama en papa toch nog een beetje te verrassen. Nog voor hun geboorte leken de twee al een interesse voor reizen te hebben ontwikkeld. Eerst een avontuurtje met de brandweer gevolgd door een ritje met de ambulance naar het ziekenhuis. Na bijna 48u weeënremmers en longrijping was hun geduld op en wilden ze naar buiten. Philou eerst, gevolgd door haar kleine broertje Oliver. Terwijl mama nog even hechttechnieken besprak met de gynaecologe van dienst tijdens de keizersnede, snakten Philou en Oliver naar hun eerste hapje zuurstof en verkenden zij voor het eerst alle hoekjes van de couveuse. Na een eerste nachtje in het CWZ Nijmegen had Philou behoefte aan een korte uitstap naar het Radboud Nijmegen. De rest van het gezin volgde trouw. Na 24u de beste en meest lieve zorg hier had ze haar ticket retour naar het CWZ alweer geboekt. Hier volgden een kleine viertal weken op de afdeling neonatologie. Samen met Oliver, mama en papa begon hier een spannend, liefdevol en intens avontuur, dag en nacht gesteund door het lieve personeel van de neonatologie afdeling. Twee ‘patiëntjes’ veranderden langzaam in twee bloedmooie kleine mensjes. Een infuusje hier, een voedingssonde daar, alles onder streng toezicht van de monitor. Tussen alle testjes en onderzoekjes door deden de twee niets liever dan buidelen bij mama en papa en werd er hard gewerkt om elke drie uur weer een luier vol te produceren. Gelukkig werden er dagelijks mooie stapjes gezet en mochten broer en zus na ruim een week al gezellig samen in een bedje liggen. Na bijna 4 weken ziekenhuis, de dag voor kerst, besloten Philou en Oliver dat het tijd was om hun eerste kerst lekker thuis te vieren samen met mama en papa. Deze konden zich geen beter kerstgeschenk wensen. Nu is de tijd aangebroken om in alle rust thuis verder aan te sterken en zich verder te ontwikkelen tot prachtige mensjes die jullie nu al zijn.

Bedankt Rianne van der Waals voor de prachtige fotoreportage en dank aan de stichting Earlybirds voor dit mooie initiatief. Bijzondere dank ook aan alle verplegend personeel van de neonatologie CWZ Nijmegen en de NICU Radboud Nijmegen.

Trotse mama en papa, Julie en Cyriel

Fotograaf:

Woensdag 21 december ging ik naar het CWZ Nijmegen waar ik de prachtige tweeling Philou en Oliver mocht fotograferen. Het was fijn ze samen met hun ouders te treffen en te mogen vastleggen. Ik wens jullie heel veel liefde, gezondheid en geluk voor de toekomst samen, en natuurlijk mooie avonturen.

Lieve groet, Rianne