Owen prematuur geboren met 30+ weken, Martini, sonde, weeenremmers, longrijping, couveuse, UMCG, knuffelen

Owen

Woensdag 2 oktober begonnen ‘s-nachts harde buiken, dacht ik. Ze werden helaas al snel erg pijnlijk dus we hebben de verloskundige gebeld. Die kwam en stuurde ons meteen naar het ziekenhuis. Daar lig je dan, met 30 weken zwangerschap aan de weeënremmers en longrijpers.

24 uur later is na een hele snelle bevalling om 04.32 onze zoon Owen Jesse geboren. Hij was klein maar liet gelukkig meteen van zich horen. Owen werd snel bij ons weg gehaald en kwam in een couveuse aan allerlei toeters en bellen op de intensive care in het UMCG.

Wat een enorme rollercoaster zijn we in beland…

Na een paar dagen kreeg ik van vriendinnen de tip om ons aan te melden voor een shoot van Earlybirds, ik heb me op maandag aangemeld en een dag later had ik al contact met Marieke, wat snel! Wat fijn!

Owen is inmiddels overgeplaatst naar het Martini ziekenhuis in Groningen en hij doet het goed, hij gaat ontzettend snel en is een klein dapper mannetje. Zondag 13 oktober, Owen is nu 1,5 week oud (32+2 weken zwangerschap) kwam Marieke bij ons foto’s maken. We hebben een heerlijke ochtend gehad! Owen mocht lekker in bad, we hebben hem voor het eerst aangekleed en hij mocht bij ons knuffelen. Marieke was overal bij, stond overal “bovenop” maar we hebben niets van haar gemerkt. We waren zo aan het genieten dat we haar aanwezigheid gewoon vergaten.

Owen moet nog een paar weken in het ziekenhuis blijven tot hij groot en sterk genoeg is om met ons mee naar huis te gaan. Momenten, zoals de shoot, koesteren wij en maken het allemaal iets dragelijker.

Marieke was rustig, had oog voor ons en onze zoon, was ontspannen en heel professioneel. Dank je wel Stichting Earlybirds, dank je wel Marieke. Deze foto’s zijn voor ons van grote waarde.