Nova & Milo

Van de ouders:

Tijdens mijn allerlaatste weekendje weg met vriendinnen kreeg ik bloedingen en ben ik in het ziekenhuis terecht gekomen. Dit was, na een onbezorgde zwangerschap, wel even schrikken. Ik bleek al 3 cm ontsluiting te hebben en ben overgebracht met de ambulance naar het LUMC in Leiden. Hier bleef ik de hele week bloedingen krijgen en uiteindelijk met 32+1 waren de kinderen zo nieuwsgierig dat ze niet langer meer wilden wachten. Op zaterdag 3 september zijn wij dan ook de ouders geworden van onze prachtige kinderen Nova Mae en Milo Lou. Dit was niet de start die we voor onze kinderen in gedachten hadden, want dan kom je ineens in een wereld terecht van de NICU, couveuses en sondevoeding. Een lastige tijd waarin je contant heen en weer geslingerd wordt met je emoties. Gelukkig deden onze kinderen het hartstikke goed en bleken het vechtertjes te zijn. Na 2 weken NICU in Leiden werden we overgeplaatst naar het HMC Westeinde in Den Haag, waar we nog 4 weken gebleven zijn.

In deze periode is Jody bij ons langsgekomen om foto’s te maken. Heel erg uniek om van deze periode foto’s te mogen ontvangen. Je komt in zo een rollercoaster terecht, dat je amper tijd hebt om stil te staan en echt te genieten van je kinderen en je gezin. We zijn iedereen bij Stichting Earlybirds en dan met name Jody erg dankbaar voor de mooie foto’s. We zijn er enorm blij mee!

Van de fotograaf:

Maandag 17 oktober mocht ik namens Stichting Earlybirds weer naar het HMC Westeinde in Den Haag. Deze keer ging ik naar de tweeling Nova & Milo en hun ouders. Na een zwangerschap van 32 weken zijn ze op 3 september geboren en toen ik langskwam waren ze al ruim 6 weken in het ziekenhuis.

Op het moment dat ik de kamer binnenstapte, kreeg ik direct het goede nieuws te horen; Vandaag een badje, want als Milo die dag goed zijn flessen zou opdrinken, mochten ze die avond nog naar huis! Hoe fijn is dat?! Zijn zusje Nova kreeg nog wel gedeeltelijk sondevoeding, maar het ging verder ook goed met haar. Nog op de valreep kon ik foto’s van hen samen in het ziekenhuis maken en daar waren ze enorm dankbaar voor! Een positieve afsluiting van hun tijd daar en een waardevolle herinnering om te hebben.

Tijdens het maken van de foto’s lag Milo in het begin heerlijk in dromenland. Papa & mama gingen met Nova aan de slag; borstvoeding, flesvoeding en de rest sondevoeding. Milo werd later toch wakker gemaakt, want het was ook tijd voor zijn fles. Er moest immers gekeken worden of hij die leeg zou drinken, voordat de arts de kindjes zou nakijken. Alles in orde en de fles ging er wel in. Weer een stapje dichterbij huis! Afwachten hoe het met de voeding er na zou gaan, maar het zag er allemaal goed uit.

Na de voedingen, verschoningen, controles en heel veel kusjes & knuffels was het voor mij weer tijd om te gaan. Heel blij dat ik deze foto’s nog heb kunnen maken voor dit lieve gezin. Een mooie herinnering aan deze periode in het ziekenhuis en ik wens ze alle geluk thuis!