Nora

Van de ouders:

We hebben een droomzwangerschap gehad, vanaf het begin af aan bijna geen kwaaltjes gehad en altijd erg genoten van de groeiende buik en het getrappel van ons kindje.

Met 32 weken en een dag was er ineens sprake van wat vochtverlies. Omdat mama corona had kon ze niet gemakkelijk op controle komen bij de verloskundige. Toen de verloskundige in de middag, na ook wat licht bloedverlies, toch maar kwam controleren leek mama toch een beetje vruchtwater te verliezen. Omdat papa het hele weekend op een festival was, en nog in de file stond om terug te komen, is mama alleen naar het ziekenhuis gegaan. Daar leek het allemaal in eerste instantie mee te vallen, de CTG was goed, dus ons dochtertje leek nog goed te zitten.
Toen uiteindelijk ook papa in het ziekenhuis kwam en de gynaecoloog verder ging onderzoeken waar het vruchtwater vandaan kwam, bleek er al volledige ontsluiting te zijn. Toen ging alles ineens heel snel en even later was onze lieve Nora er al.

De eerste dagen mocht mama niet bij haar vanwege corona. Later bleek ook papa het virus te hebben, waardoor hij ook een tijd niet naar haar toe mocht. 8 dagen na de bevalling konden we dan eindelijk met zijn drietjes zijn. Wat hadden we hiernaar uitgekeken.

Nora heeft vooral nog wat moeite met zelfstandig ademhalen. Ze heeft eerst 13 dagen op de NICU in het LUMC gelegen, en is daarna overgeplaatst naar het Alrijne in Leiderdorp. Hier ligt ze nu nog. Steeds wat stapjes vooruit, en helaas ook af en toe een stapje terug. Nora houdt haar eigen tempo aan, terwijl het voor ons niet snel genoeg kan gaan.

Nog even geduld, hopelijk kunnen we snel met haar naar huis.

We willen onze fotograaf Sonja graag bedanken, het vastleggen van deze bijzondere periode is voor ons heel waardevol.

Van de fotograaf:

Op een zaterdagochtend vertrek ik sinds lange tijd richting het Alrijne ziekenhuis in Leiderdorp. Daar wacht een klein meisje met haar ouders op een fotoshoot van Earlybirds. Eenmaal aangekomen in de hal ontmoet ik de moeder van Nora, die me meeneemt naar de afdeling waar ik ook de vader en Nora zelf ontmoet.

Nora is een prachtig meisje, geboren met 32 weken in het LUMC. Een paar weken geleden is ze overgeplaatst naar het Alrijne en op het moment van de reportage is ze 37 weken. Ze ligt nog tevreden te slapen als ik binnen kom, maar ze mag deze ochtend in bad, dus zaak om wakker te worden.

Er volgt een fijne fotoreportage; de ouders zijn al zeer bedreven en relaxt met Nora, die zichtbaar geniet van het bad ritueel. Daarna is het tijd om een flesje te proberen, maar het bad heeft Nora slaperig gemaakt (en al met al was het nog best vermoeiend). Heerlijk valt Nora bij haar mama in slaap. En daar maak ik natuurlijk ook nog wat foto’s van….

Lieve Nora, groei maar goed, je bent nu al een mooi mensje. Ik wens je veel geluk met je lieve ouders en een mooie toekomst.

Lieve groet, Sonja