Nora prematuur geboren met 30 weken, Sophia, spoedkeizersnede, NICU, Albert Schweitzer ziekenhuis, buidelen, sonde

Nora

Van de ouders:

Na een zwangerschap van 29 en een halve week werd duidelijk dat mijn placenta voor lag. Er werd ons verteld dat je daar soms heftige bloedingen bij kon krijgen. Wij dachten dat het bij ons wel mee zou vallen. Een paar dagen later bleek dat de artsen gelijk hadden, ik kreeg een heftige bloeding. Per ambulance zijn we toen naar het Sophia gebracht. Binnen een half uur na binnenkomst is Nora geboren met spoedkeizersnede.

De eerste 1,5 week heeft Nora op de NICU gelegen. Daarna mochten we over naar Dordrecht. Nora heeft af en toe nog wat moeite om haar ademhaling onder controle te houden. Gelukkig gaat het na een terugslag weer de goede kant op. Ons meisje is een klein, pittig vechtertje. We kunnen niet wachten tot we ons mooie poppetje mee mogen nemen naar huis zodat wij en haar broers Nora hele dagen kunnen knuffelen en we echt samen een gezinnetje kunnen vormen.

Samantha heeft namens Stichting Earlybirds prachtige foto’s van ons gezin gemaakt. Heel erg bedankt Samantha!
Thijmen & Danielle

———————-

Van de fotograaf:

Op zondag 21 juni mocht ik in het Albert Schweitzer ziekenhuis twee gezinnetjes vastleggen. Tijdens mijn eerste reportage liet de verpleegkundige mij al eventjes zien waar Nora lag, zodat ik al even kon spieken welk kindje ik bij mijn tweede reportage voor de lens kreeg. En wat was ze nog klein! Toen ik aan Nora haar moeder vertelde dat ik haar wel klein vond, zei ze dat Nora voor hen alweer groot was. Dat ze nu eindelijk wat ‘spekjes’ begon te krijgen en dat ze al 3 centimeter gegroeid was in 3 weken tijd!

Nora is geboren met 30 weken en dat terwijl ze zwangerschap de eerste 29 weken heel goed verliep. Het was dan ook wel even schrikken toen ze met een spoedkeizersnede ter wereld moest komen. Vervolgens eerst een weekje in het Sofia en nu in Dordrecht. Het leven buiten mama’s buik is best zwaar voor haar, dus had ze toch meer ondersteuning nodig dan verwacht. Gelukkig doet ze het weer steeds beter!

Nora mocht ik vastleggen met haar hele gezin: papa, mama en haar twee grote broers. De jongste broer van bijna 1 was normaal snel afgeleid op de afdeling, maar vandaag keek hij zijn ogen uit bij zijn zusje. Wijzen, aanraken, kusjes geven. Ook Nora’s broer van 3 jaar oud kon geen genoeg krijgen van zijn zusje. Trots liet hij zien dat ze zijn vinger had gepakt: ‘Kijk, Nora geeft een handje!’. Ontzettend lief en bijzonder om dit vast te mogen leggen: Nora zal bij thuiskomst zeker geen aandacht tekort krijgen met zulke lieve broers! Na de drukte van het gezin even lekker een flesje bij mama en daarna heerlijk buidelen.

Ik wens het hele gezin heel veel geluk & gezondheid toe. Groei maar goed kleine Nora en sterk maar goed aan, zodat je snel met je ouders mee naar huis mag. Ze kijken er zo naar uit!
Liefs,
Samantha