Noémi prematuur geboren emt 34 weken, zwangerschapsvergiftiging, keizersnede, stuitligging, sonde

Noémi

Ja ik mocht weer lekker in eigen provincie op pad voor Stichting Earlybirds. Deze keer bij een meisje dat met 34 weken ter wereld kwam maar het eigenlijk gelijk heel erg goed deed! Dat merk ik ook wel toen ik er was, dit pittige dametje dronk al heel gulzig aan de borst! Zo knap voor zo’n klein meisje! Ik heb echt weer genoten van deze reportage, lief gezin, prachtig meisje. Wat is dit toch mooi werk om te doen!

Lieve Dirk en Jeanine, heel veel geluk met jullie prachtige dochter!

——————

Van de ouders:

“Geheel onverwachts werd Jeanine, toen ze 32 weken zwanger was, opgenomen met zwangerschapsvergiftiging in het ADRZ in Goes. Overdag nog aan het werk en ‘s avonds lag ze in het ziekenhuis. Wat een omschakeling was dat! Gelukkig was met ons dochtertje alles goed. Jeanine moest in het ziekenhuis blijven totdat ze geboren zou worden, de bedoeling was om het te rekken tot 37 weken. 1,5 week ging voorbij zonder klachten, totdat Jeanine op donderdag 16 mei veel pijn kreeg. Voordat ze het wist lag ze aan een infuus om de pijn te stillen en haar bloeddruk te laten dalen. Gelukkig was aan het CTG te zien dat het met ons dochtertje nog steeds goed ging! De volgende ochtend kregen wij te horen dat ze uit voorzorg ons dochtertje gingen halen. Een keizersnede stond al in de planning omdat ze in een stuit lag.

Nog dezelfde ochtend is Noémi geboren, 6 weken te vroeg, met 1826 gram. Wat een vechtertje is ze! Vanaf het begin af aan ademde ze zelf en na een paar dagen mocht ze van de monitor af.

Via vrienden hoorden wij van Stichting Earlybirds. Gwendolyn Pieters heeft de foto’s gemaakt, het was een hele fijne ervaring! Het was heel relaxed, wij hoefden niet te poseren, gewoon genieten van onze dochter en haar verzorgen. Gwendolyn, bedankt voor de mooie herinnering aan deze periode!

Intussen zijn wij thuis uit het ziekenhuis en kunnen wij thuis genieten van ons gezinnetje!”

1 antwoord
  1. piet en gerry.
    piet en gerry. zegt:

Wat geweldig, dat alles zo goed gaat!!
    Reden tot grote Dankbaarheid!!
    Prachtige foto’s!!
    We hopen jullie spoedig te ontmoetten!!
    Veel liefs van ons en tot ziens!