Noalise prematuur geboren met 29 weken en 2 dagen, zwangerschapsvergiftiging, ALbert Schweitzer ziekenhuis, Sophia Kinder ziekenhuis, keizersnede

Noalise

Op 28 januari, midden in de nacht, liep alles anders dan gedacht. Vijf dagen daarvoor hadden we nog een controle-echo, omdat de baby erg hard leek te groeien. Toen bleek echter dat er een minimensje in mijn buik zat, die juist niet meer goed groeide door een zwangerschapsvergiftiging. De controle-echo werd een directe opname in het Albert Schweitzer Ziekenhuis, maar omdat we zo vroeg in de zwangerschap waren, werden we met de ambulance overgebracht naar het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam. Na een zwangerschap van 29 weken en 2 dagen werd in het holst van de nacht besloten tot een keizersnede, omdat de situatie uit de hand liep.

En zo kwam op zondag 28 januari onze dochter Noalise ter wereld. Bijna elf weken te vroeg, 1035 gram. Het eerste wat ze papa en mama liet horen was een huiltje; een goed teken. De periode erna verliep redelijk: na anderhalve week Sophia werd ze al overgeplaatst naar het ASZ in Dordrecht. Met ups en soms downs deed ze het best voorspoedig.

Op dinsdag 20 maart kwam Martine namens Stichting Earlybirds foto’s van ons maken. Een fijn moment, waarbij we gewoon onze dagelijkse dingen deden. Het is mooi om deze momenten op beeld vastgelegd te hebben. Het is immers al weken dag in dag uit ons ritueel en het zijn de herinneringen voor later.

Inmiddels gaat het goed Noalise, ze heeft steeds minder slangen en draden. En ook al duurt het nog even, we kunnen niet wachten tot het moment dat we haar mee naar huis mogen nemen!