Noa prematuur geboren met 30 weken en 2 dagen, spoedkeizersnede, sondevoeding, Ronald McDonald huis

Noa

Kleine mooie Noa… Geboren op 19 december 2016 na een zwangerschap van 30 weken en 2 dagen. Mama Sara voelde al een paar dagen minder leven. Dit vertelde ze aan de verloskundige die na een onderzoek Sara en Tom voor de zekerheid naar het ziekenhuis doorstuurde.

Daar zagen ze dat Noa steeds een dipje had waar ze niet echt goed uitkwam. Vier uur later werd het een spoedkeizersnede. Sara liet het allemaal over zich heen komen wetende dat ze in goede handen was. Tom mocht bij de keizersnede aanwezig zijn en wat waren ze blij dat Noa, toen ze geboren was, meteen huilde. Ze heeft het sindsdien goed gedaan en nu, 2.5 week later ligt ze lekker in een ledikantje met alleen nog een sonde, natuurlijk nog wel aan de controle apparatuur.

In de middag dat ik kwam hebben we eerst koffie gedronken en gekletst in de huiskamer van het Ronald Mc Donald huis. Waar ook allemaal vrijwilligers werken! Daarna zijn we foto’s gaan maken en hebben ze eindelijk een foto waar ze met zijn drieën op staan. Het buidelen mocht Tom doen die dit heerlijk vond. Het was toch wel belastend voor Noa zodat we het verschonen maar niet meer op de foto hebben gezet. De foto reportage moest niet belastend zijn voor Noa!

Sara en Tom waren heel blij met de reportage, dit vond ik mooi om te zien, ik heb er zelf ook echt van genoten om dit te mogen doen! Ik wens jullie geluk en liefde en een mooi leven voor Noa.