Nina prematuur geboren met 29 weken en 4 dagen, LUMC, groeiachterstand, spoedkeizersnede, sondevoeding

Nina

Onze kleine Nina is geboren op 7 augustus 2018 met 29 weken en 4 dagen zwangerschap in het LUMC.

Als iemand had gezegd tegen ons een dag daarvoor dat de bevalling binnen 24 uur plaats zou vinden, zouden we die gene voor gek verklaren. Maar helaas is het leven onvoorspelbaar. Het bleek dat ons dochtertje een groeiachterstand van minimaal 4 weken heeft gehad door de slecht werkende placenta. Echo’s en haar hartslag lieten het duidelijk zien en toen de hartslag van Nina sterk gedaald was, werd er tot een spoedkeizersnede besloten. Binnen ongeveer 15 minuten werden we de ouders van een klein meisje van 1041 gram.

Ons dochtertje is inmiddels 5 weken oud, ze weegt 1808 gram en zij doet het hartstikke goed! Zij ligt al ongeveer een week in een wiegje en zij heeft eergisteren haar eerste badje gehad. Ook probeert ze zelfstandig moedermelk te drinken. Het lukt haar nog niet altijd maar dat komt nog. Wij zijn echt trots op ons lieve kleine meisje Nina Spruijt!