Nilan

Van de ouders
Wij zijn Peter, Wendy en Pelle. Nu is Pelle trotste grote broer geworden van Nilan.

Wij zien een grote broer maar we weten dat het allemaal niet vanzelf is gegaan. Pelle is namelijk zelf in LUMC geboren met 29.4 weken en woog 1180 gram en door zijn stabiele groeicurve mocht hij dus ook snel via Delft weer naar huis. Dit was ongepland en onverwachts maar een gewone bevalling.

Nilan is de jongste van het stel en heeft met z’n moeder een vervelende zwangerschap gehad vanwege een transabdominale cerclage die moeder kreeg met 14 weken zwangerschap en is dan ook gehaald met 35 weken in Delft (randje prematuur). Maar dan is het hopen dat alles aanslaat en dat hij z’n eigen kan redden. We zagen een goede start maar daarna zagen we een ontevreden mannetje. Dit had ook z’n reden met de longen die nog een zetje moesten krijgen. Daarvoor mocht hij weer even naar Leiden.

Ook al waren we goed voorbereid en denk je dit overkomt je de tweede keer niet, dan gebeurt het helaas toch wel.  Het blijft mooi dat deskundige en zorgzame hulp het gewoon voor elkaar krijgt om die kleine baby’s te redden.

We zijn dan ook extra dankbaar dat Stichting Earlybirds (en in het bijzonder Jody), die langskomt om onze periode mooi af te sluiten door deze prachtige foto’s te maken.

We genieten ondertussen met zijn vieren thuis.

Van de fotograaf
Op 30 december mocht ik namens Stichting Earlybirds op pad. Voor de laatste keer dat jaar ging ik richting Reinier de Graaf Gasthuis in Delft. De lieve Nilan lag daar en hij gaat samen met zijn ouders en grote broer op de foto.

Nilan is op 20 december, na ruim 35 weken zwangerschap, geboren en tijdens de fotoreportage was hij 10 dagen. Gelukkig gaat het heel goed met hem. Het heeft een aantal dagen in het LUMC in Leiden gelegen, maar de laatste tijd is hij al zoveel sterker geworden. Wanneer hij minimaal 10 minuten zelfstandig aan de borst kan drinken, mogen ze zelfs naar huis.

Tijdens de fotoreportage werd hij onder andere verschoond + omgekleed, ging hij knuffelen met zijn grote broer en kreeg hij een voeding. Eerst heeft hij 8 minuten zelfstandig gedronken en daarna nog een restant sondevoeding. Dat gaat de goede kant op, Nilan!

Iedere keer blijft het bijzonder dat ik namens de stichting deze periode in het ziekenhuis voor een gezin mag vastleggen. Bij Nilan’s grote broer is Stichting Earlybirds ook lang geweest en de foto’s zijn hen nog steeds zo dierbaar. Mooi dat we dit deze keer weer konden doen. Een mooie herinnering aan een spannende, maar liefdevolle periode in het ziekenhuis. Heel veel geluk met z’n viertjes thuis!