Nick

Collage-kleiner

Zaterdag 15 maart rijd ik naar Hardenberg om kleine Nick te fotograferen. Nick is geboren met 32 weken en heeft na zijn geboorte ademhalingsproblemen gehad.

Eenmaal gearriveerd in het ziekenhuis in Hardenberg wordt ik bijzonder hartelijk ontvangen door zowel de ouders van Nick als de verpleging. Marianne heeft een prachtig klein kereltje in haar armen; Nick. Voor ik begin met fotograferen ga ik eerst even zitten om het verhaal omtrent Nick’s geboorte te horen. Daarna beginnen we met foto’s maken. René en Marianne gaan Nick voor de tweede keer in bad doen. Het is zo enorm leuk om daar bij te zijn. Vaak is het hetzelfde tafereel: de onwennige papa die niet precies weet hoe alles werkt maar wel heel hard zijn best doet, en de mama die het iets meer in de vingers heeft.  Nick geniet enorm van het badderen, hij legt zijn hoofdje in zijn nekje en kijkt om zich heen. Sowieso is Nick een bijzonder alert mannetje. Na het badje gaat hij bij René op schoot. Dit prille geluk is zo mooi om te zien. René en Marianne zijn overduidelijk helemaal verliefd op hun kleine kereltje.

De fotoshoot is ontzettend gezellig, de tijd vliegt werkelijk voorbij.

René en Marianne, ik hoop dat Nick gauw gezond en wel mee naar huis mag en bedankt voor de gezellige middag.

Liefs,

Mirjam

**********

René & Marianne; ouders van Nick:

Daar was hij dan, Nick! Weliswaar 7 weken te vroeg, maar niet minder welkom natuurlijk! de start was goed, zodat Nick na de geboorte nog lekker bij Marianne kon blijven liggen.

2 uur later was alles anders… Toen we weer bij Nick gingen kijken stonden er ineens 4 verpleegkundigen om hem heen. Allerlei informatie werd ons verteld maar vloog langs ons heen. We hoorden alleen dat Nick naar Zwolle moest en wel zo spoedig mogelijk. De Ambulance was al onderweg… Nick moest geintubeerd worden, maar dat leverde wat problemen op zodat hij het zo’n 45 minuten moeilijk heeft gehad. Eenmaal in Zwolle ging het gelukkig stukken beter. Dezelfde week mocht Nick alweer terug naar het ziekenhuis in Hardenberg.

Nu gaat het goed met Nick, hij gaat met stapjes vooruit.

Marianne had gehoord van Earlybirds fotografie, en zo kwam Mirjam op zaterdag 15 maart om ons drietjes te fotograferen.  En wat een leuke ochtend hebben we gehad! Het was erg gezellig en wij genoten hier erg van. Vooral in deze heftige tijd waarin veel gebeurt is hebben we een mooie herinnering aan deze ochtend. Wij willen dan ook alle betrokkenen van Earlybirds heel hartelijk bedanken voor dit bijzondere initiatief op vrijwillige basis!!!