Morris prematuur geboren met 36 weken, WKZ

Morris

Morris prematuur geboren met 36 weken, WKZ
Van de fotograaf:

Op een koude, maar zonnige zondag mocht ik naar het WKZ voor de reportage van de twee weken oude Morris, geboren met 36 weken.

Ik kwam op een bijzondere dag, want Morris had die nacht niet gespuugd en dronk zijn flesje bijna helemaal leeg. Ook deed hij zijn oogjes open.
Kleine stapjes, maar zo mooi om te zien. En wat was het bijzonder om er getuige van te zijn dat Morris zijn ‘snor’ even af mocht en zijn ouders ineens heel goed hun eigen, mooie mannetje konden zien. Na het verschonen kreeg Morris van papa een flesje en dronk zo goed! Daarna viel hij heerlijk en helemaal voldaan bij mama op de buik in slaap.

Ik vond het heel speciaal om zo dicht bij dit prille gezin te zijn.

Blijf maar kleine stapjes maken mannetje, dan mag je hopelijk snel met papa en mama mee naar huis!

————-

Van de ouders:

Maandagochtend 21 november 2016 is onze zoon Morris geboren. Morris is 4 weken te vroeg geboren. Tijdens de zwangerschap ontstonden de eerste zorgen omtrent de gezondheid van Morris. Direct na de bevalling zijn deze zorgen werkelijkheid geworden. Morris is kort na zijn geboorte opgenomen op de afdeling Medium Care in het WKZ. Door de vele onderzoeken en de diverse slangetjes, kabeltjes en plakkertjes bij Morris, zijn wij niet in de gelegenheid geweest om de eerste momenten van Morris op deze wereld, goed vast te leggen. De foto’s die we gemaakt hadden, waren gemaakt met onze telefoons en echte “familiefoto’s” ontbraken.

Door de verpleging werden wij getipt over de stichting Earlybirds. Wij hadden nog nooit van deze stichting gehoord, maar na de verhalen van de verpleging en het bekijken van de website, werden wij heel enthousiast. Wij hebben dan ook direct contact gelegd met Earlybirds en een afspraak gepland voor een fotoshoot.

Zondagochtend 4 december 2016 was het dan zover. Morris zijn eerste fotoshoot en ook onze eerste fotoshoot als gezin. Fleur Vooren was onze fotograaf namens de stichting Earlybirds. Wat is Fleur toch een onwijs betrokken en professionele fotograaf. Aandacht voor ons als ouders, aandacht voor de medische situatie van Morris en aandacht voor de tedere en mooie momenten samen met Morris. Fleur heeft deze momenten met de grootst mogelijke precisie en kunde vastgelegd. Zowel Morris en wij als ouders hebben niet veel gemerkt van de aanwezigheid van Fleur. Dit is super fijn, dat betekent dat Fleur professioneel werkt en dat Morris er geen extra stress of hinder van ervaren heeft.

Wij zijn de stichting Earlybirds en in het bijzonder onze fotograaf Fleur Vooren erg dankbaar, voor het vastleggen van de mooie en intieme momenten samen onze zoon Morris. De kwalitatief mooie foto’s zijn een super herinnering, die ons en waarschijnlijk ook Morris zijn hele leven bij zullen blijven.

Super bedankt en blijf dit mooie en dankbare werk voortzetten!

Liefs Morris en zijn ouders.

1 antwoord