Mirte

Op 18 januari mag ik mijn tweede proofshoot doen .
Ik mag foto’s gaan maken van Mirthe een prachtig klein wondertje
Ze is op 4 januari geboren na een zwangerschap van 32 weken en 5 dagen.
De ouders Timo en Petra staan al op mij te wachten in de hal van het mcl.
Samen gaan we naar boven waar we eerst een leuk gesprekje hebben over de zwangerschap en hoe de bevalling  zich eerder aankondigde.
Daarna gaan we met zijn drieën naar de couveuse afdeling en maak ik kennis met de kleine Mirthe die heerlijk ligt te slapen.
Mirthe mag zo weer aan de borst proberen te drinken maar eerst mag ze uitgekleed en op de weegschaal die laat zien dat ze weer 60 gram gegroeid is.
Weer een stapje richting huis.
Nadat ze door de arts is nagekeken mag ze heerlijk aan de borst drinken.
Vandaag vind ze dat toch wel erg vermoeiend dus krijgt ze daarna haar sonde voeding terwijl ze fijn mag buidelen bij Timo.
Aan eind van de ochtend ga ik met dankbaar gevoel weer naar huis Inmiddels heb ik gehoord dat ik mij bij earlybird mag aansluiten als fotograaf en kreeg ik 31 januari een prachtig berichtje dat Timo en Petra Mirthe mee naar huis hebben genomen.

Ik wens jullie een liefdevolle toekomst toe  met zij drietjes

Liefs Jacqueline

Stukje vd ouders:

Via vrienden werden wij ingelicht over de stichting Earlybirds fotografie. Op de couveuse afdeling van het mcl zagen wij vervolgens ook de flyer van de stichting liggen. Een super mooi initiatief waar wij heel blij en dankbaar voor zijn. We vonden de fotoreportage die Jacqueline voor ons heeft gedaan heel fijn. Heel mooi en puur hoe de ‘normale’ gang van zaken in beeld wordt gebracht. Veel dank daarvoor!

Het verhaal in het kort, geschreven door moeder:

‘Help ik verlies vocht…!’, dat dacht ik op maandag middag 28 december. Ik ging uit van urine verlies, maar dat bleek niet het geval te zijn. De verloskundige stuurde mij door naar het ziekenhuis, waar geconstateerd werd dat ik vruchtwater verloor. Ik had een scheurtje in mijn vlies en moest blijven in het ziekenhuis. Bedrust, longrijpingsprikken en weeënremmers voor het geval dat… Ik was toen precies 32 weken zwanger.

Een paar dagen later is onze dochter Mirthe Emy op 4 januari geboren in het mcl. Ze woog 1995 gram en deed het gelijk al erg goed voor haar leeftijd. Met de dag ging ze vooruit. Steeds minder snoertjes en slangetjes en van de couveuse in de wieg! Ze is echt een toppertje! 🙂

Nu mag ze bijna naar huis. Mirthe moet alleen nog laten zien dat ze goed en genoeg blijft drinken. Van de borst drinken kost haar nu nog erg veel energie, dus dat wisselen we af met het geven van de fles (met gekolfde melk). Dat gaat erg goed!

Groeten,

Timo, Petra en dochter Mirthe