Milo prematuur geboren met 28 weken en 2 dagen, gebroken vliezen, weeenremmers, longrijping, neonatologie, couveuse

Milo

Vrijdagavond 26 januari 2018 breken spontaan mijn vliezen. Na een kort bezoekje van de verloskundige zijn we nog geen uur later in het ziekenhuis aan de CTG, krijg ik een infuus, weeënremmers, longrijping en de hele mikmak. De volgende dag blijft het rustig maar om 1:58 uur houd ik het bijna niet meer en dan beginnen de weeën. Ondanks de remmers zet het toch door en drie uur later is hij er.

Het is een jongen. SheaMilo Jones na 28 weken plus 2 dagen zwangerschap op 28 januari 2018 om 4:23 uur met een gewicht van 1290 gram.

Dat was het begin van een onzekere angstige tijd. Per dag bekijken en rekening houden met alles wat er mis kon gaan. Maar wat had hij een goede start en deed het boven verwachting goed met enkel ondersteuning. Al na 1,5 week kreeg hij groen licht om overgeplaatst te worden. Maar het was wachten op een plek. Eindelijk na 2,5 week is hij overgeplaatst, weg van de neonatologie. Wat hebben we daar veel gezien. Ik krijg nu nog de rillingen van die afdeling. En wat een verademing op de medium care. 1,5 week na zijn overplaatsing mocht hij volledig van de ondersteuning en uit de couveuse. Wat kan het dan ineens snel gaan. Eindelijk kunnen wij en zijn trotse broers meer met hem, zoals knuffelen.

Het wachten duurt lang maar we mogen aftellen want het is niet meer als hij thuiskomt maar wanneer hij thuiskomt. Wat ons in de toekomst te wachten staat is voor een latere zorg. Wij zijn onwijs trots op onze dappere sterke kleine jongen en ook op de grote broers die zo goed omgaan met de situatie. Wij kunnen niet wachten om jou mee te nemen naar ons thuis jouw thuis.

We feared because it was too early
We cried because it was too soon
Yet we underestimated,
The strength in one as small as you
Milo Jones

—————————

Van de fotograaf:

Lieve Milo

Op het moment dat ik dit schrijf heb ik net een berichtje gekregen van je moeder dat je na 9 weken in het ziekenhuis eindelijk mee mag naar huis.
Ik wens jou, je papa en mama en je twee grote broers heel veel geluk en liefde samen!

Liefs Marianne