Mila

Op 2 april is ons mooie en lieve dochtertje Mila geboren met 30 weken en 5 dagen. Bij de geboorte woog ze 1680 gram en was ze 40 cm groot. We wisten bij week 28 al dat de volle 40 weken waarschijnlijk niet gehaald zouden worden, maar Mila vond het tijd om ons al eerder te verassen. De dagen voor haar geboorte waren onzekere, spannende en emotionele dagen.

In week 28 week werd bij mama namelijk zwangerschapscholestase vastgesteld. De waarden van de galzurezouten waren zo hoog dat er door de gynaecoloog medicijnen zijn voorgeschreven om deze waarden te laten dalen. Het gebruik van deze medicijnen leidt tot een eerdere inleiding. Op de avond voor Goede Vrijdag werd na een controle besloten om mama op te nemen in het ziekenhuis om haar goed in de gaten te kunnen houden. Die avond zijn er spontaan weeën ontstaan en werden wij, voor zover mogelijk, voorbereid op een vroeggeboorte bij 29 weken. Na het toedienen van de weeënremmers en longrijpingsprikjes volgden er uiteindelijk nog 10 spannende, onzekere en emotionele dagen voordat Mila ter wereld kwam in het WKZ.

Inmiddels is Mila 34 weken oud en moet ze nog leren om ademhalen, drinken en slikken met elkaar te combineren en zichzelf warm kunnen houden. Als de stijgende lijn doortrekt die ze nu te pakken heeft dan mag ze met ongeveer 37 weken naar huis. Papa en mama zijn trots op jou!

De fotograaf:

Vanmorgen op pad naar een klein meisje Mila, geboren met dertig weken. Bij aankomst lag Mila nog lekker te slapen. Vandaag voor het eerst in een wiegje en wat lag je daar lekker in. Heel rustig werd je wakker en begon wat te zoeken naar voeding. Tijdens het verschonen papa zenuwachtig maken door te poepen en tegelijkertijd grote kijkers op te zetten voor de camera. Wauw, wat ben je mooi en wat een pit zit er al in je. Net de twee kilo aangetikt en nu al zoveel power. Ga zo door Mila. Je bent een bijzondere doorzetter.

Esmeralda

1. Helen Wessels
    Helen Wessels zegt:

Hoi trotse ouders en grootouders en natuurlijk Mila,
    Wat een geweldige foto`s ,en wat super fijn om te lezen hoe het is gegaan en hoe het nu met je gaat! Nog even goed sterk worden en dan op naar je fijne echte huis,bij je papa en mama . Heerlijk vertroeteld worden door de grootouders.
    Geniet van dit kleine wondertje.
    groetjes Helen Wessels

2. hans fidom
    hans fidom zegt:

hallo wim…,

allereerst, de medici/wetenschap staat voor niets, het gaat steeds verder en verder…en beter!
    daar profiteren wij/je dochter en het kindje ook van…gelukkig maar!

zo zie je maar, zelf heb ik ooit als 2ling in een couveuse moeten liggen vanwege dat wij met 7 mnd ter wereld kwamen,…nu zijn we oud en gerimpeld/gezegend met een oude en fijne leeftijd dank zij de wetenschap/medici/en de daarbij behorende technieken….

heel veel beterschap voor beiden en ook opa en oma …GENIET ER VAN!…x

l. gr. hans Fidom…

3. Monique Colbers
    Monique Colbers zegt:

Mooie Mila,

Je prachtige grote kijkers lieten al meteen zien wat een powergirl je bent. Jouw papa, mama en opa en oma zijn zo trots op jou!!! Heel veel liefde, gezondheid en geluk in jouw verdere leven!

Liefs Monique