Max & Rox prematuur geboren met 28 weken en 2 dagen, tweeling, TTS, groeiachterstand, LUMC

Max & Rox

Deze keer twee Earlybirdjes in Tilburg die één dag na de shoot naar huis mochten. Precies op de dag dat hun moeder was uitgerekend mochten ze naar huis. Rox en Max zijn dan al 12 weken oud en hebben al veel meegemaakt in hun leven. Maar nu zijn het twee sterke kereltjes met ieder een eigen karakter.

Toen de moeder 28 weken zwanger was werd het Tweeling Transfusie Syndroom bij haar ontdekt. Hierdoor had Rox een groei achterstand omdat Max alle voedingstoffen van hem afnam. De beste optie was om de bevalling in te zetten zodat Rox geholpen kon worden. Omdat de moeder in Leiden was voor dit onderzoek zijn ze daar ook geboren bij een zwangerschap van 28 weken en 2 dagen. De ouders hebben een spannende tijd achter de rug waarbij de tweeling in verschillende ziekenhuizen hebben gelegen.

Gelukkig zijn ze nu zo sterk dat ze naar huis mogen en durven de ouders te genieten. Beide zijn helemaal gek op de kleine mannetjes en er wordt volop geknuffeld als ik er ben. Max is duidelijk de grootste maar je kan zien dat het een eeneiige tweeling is. Via Max weet je hoe Rox er over een paar weken uit ziet en via Rox weet je hoe Max er een paar weken geleden uit zag 🙂

Ik wens jullie veel sterkte en liefde toe.