Mats

Van de fotograaf
Woensdagochtend ontmoeten ik de ouders van Mats in het Gelders Vallei in Ede.
Mats lag nog lekker te dromen in zijn bedje, maar werd heel lief wakker gemaakt door zijn grote broer.
Even wassen en aankleden, en dan was het tijd om lekker met papa en mama te knuffelen, onder toeziend oog van grote broer, (die mij ook heel goed kon helpen foto’s maken) Er waren niet genoeg knuffels kusjes boks-en en high-five’s te geven voor dit lieve gezinnetje!
Mats wordt maar snel sterk genoeg om lekker mee naar huis te mogen, om daar lekker verder te kunnen knuffelen en spelen met je grote broer!

Van de ouders
De bevalling
Van ‘s avonds (7 maart) naar bed gaan zonder iets aan de hand te zijn tot midden in nacht wakker worden met gebroken vliezen. Snel de verloskundige gebeld, die kwam en gelijk door naar het ziekenhuis.
In het ziekenhuis aangekomen werd er gelijk alles bekeken, weeënremmers gekregen en longrijping prik. De 20 uren daarna niks aan de hand. We hoopten heel erg dat het rustig zou blijven en hij nog even bleef zitten. Maar Mats kreeg ineens haast, om half 11 in de avond begon het met harde buiken. Dit werden al snel weeën die ik weg moest puffen. Om half 12 centimeters gecheckt, dit was 4 á 5 centimeter. Door naar de verloskamers, toen ging het heel snel. Een weeënstorm en persdrang verder werd weer ontsluiting gecheckt, 10 centimeter. Een pers wee en Mats werd 9 maart om 00:13 geboren.

Toen we in het ziekenhuis te horen kregen dat we in aanmerking kwamen om foto’s te maken via Earlybirds hoefde we daar niet over na te denken.
Het is een periode met veel informatie en waarin je veel vergeet, hoe fantastisch is het dan om het vast te kunnen laten leggen. En hier later weer naar terug te kunnen kijken met foto’s.
We konden zelf aan de slag met ons dagelijks ritueel en de foto’s werden ongemerkt gemaakt. Daarna nog heerlijk even knuffelen en ondertussen foto’s maken.
We hebben het echt als geweldig ervaren in een behoorlijk stres periode.

En echt ontzettend bedankt Chantal! De foto’s die we nu zien zijn echt fantastisch!