Mats

Van de ouders:
De eerste 25 weken van de zwangerschap liepen vlekkeloos, goede controles, geen klachten, actief sporten. In het weekend van 11 maart last van pijn in bovenbuik , dit werd steeds erger en pijnlijker. Waarschijnlijk een buikgriep dacht de verloskundige. De pijn ging over, maar kwam erger terug. Dinsdagavond 14 maart in de avond toch maar even naar de dokterswacht. Van de dokterswacht door naar het ziekenhuis, waar we na verscheidene testen kregen te horen “je bent ernstig ziek, je gaat naar het UMCG en zult waarschijnlijk niet meer thuis komen voor de geboorte”. Wat een schrik! Ik bleek Hellp te hebben. Na tien dagen in het UMCG, werd ik steeds zieker en werd de pijn ondraaglijker. We werden voorbereid op een vroeggeboorte. Mijn waardes werden steeds slechter en ook Mats kreeg het steeds moeilijker. Op 23-3-2023, met precies 27 weken werd besloten dat het voor ons beter was de zwangerschap de beëindigen en Mats te halen.

Onze dappere zoon blijkt een vechtertje die niet zomaar opgeeft. Inmiddels is Mats 11 weken oud, groeit hij goed en ontwikkelt zich naar een heuse baby. We zijn apetrots op Mats, wat is ie sterk!

Van de fotograaf:
Mats en ik kende elkaar stiekem. Eerst als zorgverlener op de neonatologie in het UMCG en nu als fotograaf voor stichting Earlybirds. Wat was het een feestje om Mats weer te zien. En wat is hij ontzettend groot geworden. Van een kleine dappere strijder in een couveuse. In een lekker warm bedje met kleertjes aan. Inmiddels ben je lekker thuis met jou papa en mama. Zet hem op de toppers de komende tijd.
Liefs Marieke