Mason prematuur geboren met 35 weken, MCA, spoedkeizersnede, neonatologie

Mason

Mason prematuur geboren met 35 weken, MCA, spoedkeizersnede, neonatologie

Op dinsdag 30 januari was ik 35 weken zwanger en had een al een paar dagen dat ik hem minder goed voelde. Heb die ochtend de verloskundige gebeld en die kwam vrij snel. De verloskundige kon goede hart tonen horen echter uit voorzorg toch naar het ziekenhuis doorgestuurd om aan de CTG te gaan.
De CTG was niet helemaal netjes dus de gynaecoloog stuurde me door naar de verloskamers om daar nog een uurtje aan de CTG te gaan en te kijken of er verandering inkwam. Daar aangekomen werd ik eigenlijk gelijk al klaar gemaakt voor een spoedkeizersnee omdat ze hadden gezien dat onze man in de problemen zat. Binnen een uur lag ik op de operatie tafel en om 17.12 uur is onze prachtige zoon Mason geboren ?

Doordat hij te vroeg geboren is zijn z’n longen nog niet volledig gerijpt en eenmaal op de neonatologie afdeling ging ons mannetje iets achteruit. Er werd besloten om hem over te laten brengen naar het AMC ziekenhuis zodat hij daar speciale medicijnen kon krijgen. Hij heeft daar bijna een week gelegen en toen kregen we het goede nieuws dat hij weer terug naar Alkmaar kon. Onze dappere ventje heeft de tijd nodig om verder te groeien en ontwikkelen van zijn longetjes maar wat zijn wij trots op hem. De volgende mijlpaal zal zijn als we Mason mee naar huis mogen nemen en een gezin thuis kunnen zijn.

Zaterdag 10 februari hadden wij de eer dat Yvette van stichting Earlybirds bij ons kwam om prachtige foto’s te maken van ons dappere ventje zodat papa en mama mooie herinneringen straks hebben van de eerste periode. We bedanken dan ook Yvette voor haar tijd en toewijding

Veel liefs Chantal en René