Marit & Isa prematuur geboren met 32 weken en 4 dagen, tweeling, monochoriale monoamniotische zwangerschap, UMCG, Wilhelmina ziekenhuis Assen, couveuse

Marit & Isa

Van de ouders:

Een tweeling zwangerschap is zo bijzonder maar tegelijkertijd was het ook heel spannend.

We kregen te horen dat we zwanger waren van een monochoriale monoamniotische tweeling. Onze meiden deelde samen de vruchtzak en de placenta. Eerst gingen we om de week naar het ziekenhuis voor controle en daarna wekelijks. Na 29 weken werd ik opgenomen in het UMCG voor dagelijkse controle. Het was de bedoeling dat ik 21 september een keizersnede zou krijgen maar in die week kreeg ik te horen dat ik overgeplaatst zou worden naar het Wilhelmina ziekenhuis in Assen. Gelukkig was dit voor ons geen probleem want de reistijd voor mijn man en kinderen werd dan een stuk korter.

Vrijdag 22 september zijn na een zwangerschap van 32 weken en 4 dagen onze beide meisjes geboren. Ze hadden het in het begin heel even moeilijk maar al gauw was het weer stabiel. Tijdje in de couveuse gelegen en daarna in een bedje. 25 oktober mochten we ze eindelijk mee naar huis nemen en ze doen het echt geweldig.

———————-

Van de fotograaf:

Ik mocht weer op pad voor Stichting Earlybirds! Op een woensdagmiddag mocht ik drie (!) kindjes op foto’s zetten, waaronder deze prachtige tweeling! Vooraf toch wel een beetje spannend zo’n tweeling, maar wat was het een fijne reportage! Ze mochten tijdens de reportage lekker bij mama drinken en daarna fijn bij papa slapen. Ze waren lekker rustig tijdens de reportage.

Mama lag in het begin in het ziekenhuis in Groningen, maar mocht al snel naar Assen. Daar zijn Marit en Isa ook geboren. Inmiddels zijn ze lekker thuis en gaat het een stuk beter met ze!

Lieve papa en mama, ik wens jullie heel veel geluk met jullie prachtige gezinnetje!
Liefs, Nicole.

• Marina
      Marina zegt:

Hoi Manon, ik zie nu pas dat jij toen gereageerd hebt.
      En lees nu dat jij ook een mono mono tweeling hebt.
      Hoe oud zijn jou kindjes? 2 meisjes of 2 jongens.