Floris prematuur geboren met 33 weken, spoedkeizersnede, CPAP, borstvoeding, sonde

Floris

Van de ouders:

Op maandag 16 oktober is om 5.45 uur onze prachtige zoon Floris geboren bij een zwangerschapsduur van 33 weken.

Floris is via een spoed sectio geboren, omdat de placenta losliet. Dit was een heftige ervaring. Floris had opstart problemen, had veel moeite met ademen en kreeg de eerste 24 uur een c-pap. Daarna vond Floris het zelf genoeg geweest en de c-pap mocht af. Vanaf dat moment ging het goed met de ademhaling. Ook wilde Floris al snel aan de borst, maar dit kostte hem veel energie. Elke dag gaat het een stukje beter en drinkt hij steeds meer zelfstandig.

Op zaterdag 28 oktober kwam Marianne van der Kaap foto’s maken van Floris. Op deze dag mocht hij voor de tweede keer in bad en had hij drie voedingen zelfstandig gedronken.

Op woensdag 1 november (de dag dat ik deze blog schrijf) vind Floris ook dat de sonde mooi genoeg is geweest en trekt deze eruit. Hij drinkt al bijna alle voedingen zelfstandig. Op donderdag 2 november zal blijken of de sonde uit mag blijven. Maar een ding staat vast. Op vrijdag 3 november mag Floris mee naar huis. En thuis gaan wij genieten van ons prachtige gezin.

Lieve Marianne, bedankt voor de prachtige reportage. Wij hebben enorm genoten van de reportage.

———————

Van de Fotograaf:

Bedankt voor deze lieve woorden en heel graag gedaan! En wat fijn dat Floris bijna naar huis mag! Ik wens jullie heel veel geluk en liefde samen.

Liefs,
Marianne

1. Maria
    Maria zegt:

Pfff heftig om te lezen???? Onze Floris is 19 nov 2010 ook met een spoedsectio ter wereld gekomen, om precies dezelfde reden. Het was kantjeboord voor beiden. Maar nu is het een heerlijke knul van bijna 7.
    Heel veel sterkte en geluk voor jullie❤