Marien & Jildou

Marien en Jildou

De ouders:

Onze 2 mooie, dappere meisjes hebben al vanaf het begin van de zwangerschap heel wat moeten doorstaan. Jildou en Marien zijn een mono-mono tweeling, dat is een zeldzame vorm van een eeneiige tweeling. Ze hebben 1 vruchtzak en 1 placenta gedeeld zonder tussenschotje, daardoor zaten de navelstrengen van beide helemaal in de knoop. Dit was de hele zwangerschap erg gevaarlijk. Helaas kwam er ook nog TTTS bij, waardoor er met 24 weken een spoedoperatie nodig was in Leiden waarbij de placenta is gelaserd. Zo kregen beide meisjes weer evenveel bloed.

Gea had al een aantal weken in het ziekenhuis gelegen voor controle van de hartslagen van de meisjes, toen bij 29 weken het hartje van JIldou niet meer goed te horen was. Na een spoedkeizersnede zijn Jildou en Marien met 29 weken geboren.

Het gaat op en neer met de meisjes. Marien heeft ons flink laten schrikken toen ze geopereerd moest worden aan de darmen en Jildou is erg ziek geweest van een bacterie. Het gaat nu met kleine stapjes vooruit. Ze zijn aan het groeien en de beademing kan steeds een beetje worden afgebouwd. Er is nog een lange weg te gaan, maar we zijn al zo trots op onze meisjes! We hopen dat we ze over een aantal weken mee kunnen nemen naar huis naar hun grote zus Fenna.

De fotograaf:

Vorige week mocht ik naar het UMCG voor een reportage van de te vroeg geboren tweeling Marien en Jildou. Twee prachtige kleine zusjes, geboren met 29 weken. Allereerst fotografeerde ik Marien. Ze was wat onrustig maar toen ze merkte dat papa en mama bij haar waren werd ze zienderogen rustiger. Hetzelfde gold even later voor haar zusje Jildou. Toen de meisjes mochten buidelen bij Christiaan en Gea waren ze heerlijk ontspannen. Mooi om te zien.

Christiaan en Gea, ik wens jullie meisjes veel gezondheid en groei toe, hopelijk sterken ze gauw aan en mogen ze over een poosje met jullie mee naar huis.

Groetjes,
Mirjam

1. Henriette scholten
    Henriette scholten zegt:

Geweldig om de meisje zo te zien. Wat een wondertekenen en wat een mooie foto’s van de dames. Gea en Christian heel veel geluk met jullie meiden. En een hele dikke knuffel van mij ook aan Fenna. Veel sterkte!

2. Eva Vrieze
    Eva Vrieze zegt:

Wat liggen de meisjes daar heerlijk rustig bij hun ouders! Liefs, kracht en vertrouwen! Eva en Frenky
    En de groetjes van Maria voor Fenna

3. Piet Boelens
    Piet Boelens zegt:

Gea en Christiaan, wat mooi, Marien en Jildou. Gefeliciteerd en dat ze maar gauw met jullie naar huis mogen. Zal Fenna ook trots en blij zijn. Veel geluk en sterkte, groet, Piet

4. Tina de Vries
    Tina de Vries zegt:

Wat geweldig om jullie mooie dappere meisjes zo te zien, heerlijk relaxed bij papa en mama. Lieve Gea en Christiaan heel veel geluk met jullie meisjes en lieve Fenna met jouw zusjes. Veel sterkte en liefs, Tina.

5. Ruut en Ina
    Ruut en Ina zegt:

Hallo Gea en Christiaan,

Wat een lieve foto”s van jullie met de meisjes, wat een kleine handjes, als we de berichten goed begrijpen is er met wat tegenslagen toch ook vooruitgang, Volhouden !!!!!!

Dikke knuffel Ruut en Ina.

6. Coby en Wiebe Kruijer
    Coby en Wiebe Kruijer zegt:

Hallo Gea en Christiaan, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweeling Marien en Jildou. We hopen dat ze flink aan zullen sterken, spoedig naar huis mogen, en samen met hun grote zus Fenna, tot gezonde meiden mogen opgroeien.
    Groetjes Coby En Wiebe.

7. Mariska en Bart
    Mariska en Bart zegt:

Wat een leuke foto’s. Mooi dat deze bijzondere momenten worden vastgelegd.
    Kunnen jullie over een tijd mooi op terugkijken.. Nu is alles nog even een rollercoaster voor jullie. Wij denken elke dag aan jullie en duimen zo voor Jildou en Marien. Onze lieve kleine nichtjes. Ze hebben al bewezen dat ze heel sterk zijn, en nu volhouden. Dikke kus veel liefs X

8. Janny Hamersma Bosma
    Janny Hamersma Bosma zegt:

lieve Gea en Chtistiaan.

Wij werden heel goed op de hoogte gehouden door je mem.
    Wij zijn zo ontzettend blij dat het nu iets beter gaat .
    Hopen dat jullie zou gauw mogelijk naar huis mogen.

Lieve groet van:
    Oom Fokke en tante Janny,..

9. hillie-vellinga
    hillie-vellinga zegt:

Wat een prachtige meisjes.
    En wat ben ik blij dat het beetje bij beetje beter gaat.
    En dat jullie deze lieve kleine meisjes een kans hebben ,
    gegeven.
    lieve Cristiaan & Gea ik hoop dat jullie Jildou & Marien,
    spoedig mee naar huis mogen nemen naar hun grote zus Fenna.

Lieve groetjes van.
    Hillie vellinga. Teake & Feikje.

10. Johan Hamersma
    Johan Hamersma zegt:

Het zijn wel twee mooie meiden om te zien. Ik hoop voor jullie dat het goed gaat. Ik ben zelf nou lotgenoten aan het zoeken die de andere helft mist. Maar met die twee gaat het wel goed komen. Daar heb ik wel vertrouwen in.

Liefst van je neef Johan

11. jacolien
    jacolien zegt:

Tink faak oan jim en jim trije fammen.
    en oan elts die’t lans de kant stiet….
    wat in heftiche en ferskrikkelyk spannende periode siz!
    hearde it ferhaal fan beppe Geart 😉

ik hoopje dat Marien en Jildou aanst sún nei hus meie sadat jim as gesintsie lekker thús genietsje kinne fan elkoar.
    In protte Leafde en krêft foar no en de kommende tiid!

Leafs Jacolien (âld collega fan geartsje)

12. Piety
    Piety zegt:

wat een mooie liefdevolle fotoreportage een prachtig mooi iets dierbaars voor later. ik hoorde van Geartsje dat ze misschien deze week naar het Martini Ziekenhuis gaan, maar Jildou krijgt nog steeds Dipjes, en dan kan het nog niet, ze willen natuurlijk weten wat de oorzaak is, en ze waren ook al wat gegroeid, dat is dan weer een goed teken!Wat fijn voor jullie dat er zoveel mensen met jullie meeleven, wij inclusief.

Do leave skotten

13. Anneke en Otto
    Anneke en Otto zegt:

Hallo Christiaan en Gea
    Wat een spannende tijd voor jullie. We worden helemaal door Gerda en Eddy op de hoogte gehouden. Fijn om te horen dat het goed lijkt te gaan en dat ze bijna zelfstandig kunnen ademen. Inderdaad, nog even volhouden! We blijven duimen, maar het lijkt me dat het er goed uitziet voor de meisjes en jullie! Veel sterkte nog. Anneke en Otto