Maeve

Van de ouders:
Dat de zwangerschap een reis naar het onbekende zou zijn, dat wisten wij. Maar dat de reis hierheen zou gaan, dat zagen wij niet aankomen.

Waar in het begin de zwangerschap volledig probleemloos was veranderde dit tijdens de groeiecho van week 28. We werden door de verloskundige doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een controle. Hier werden wij voorbereid op een klein kindje. Maar ach, wij waren immers zelf ook niet zo groot als baby dus we maakten ons nog niet zoveel zorgen.

In week 31 werd mama opgenomen in het ziekenhuis omdat de doorstroming naar de placenta niet goed was en de groei nog verder achterliep. Hier begon de onzekere periode de hoge bloeddruk en slechte doorstroming hebben ervoor gezorgd dat Maeve week 33 gehaald is middels een keizersnede. 1282 gram! Nog kleiner dan iedereen op dat moment had verwacht.

De eerste 5 dagen verliepen ontzettend goed!
Daarna ging de rollercoaster door naar Zwolle vanwege een infectie, NEC. 5 dagen voeding via het infuus zorgden ervoor dat ze steeds iets opknapte. Helaas kreeg ze later deze dagen ook een lijninfectie en moest ze opnieuw aan de antibiotica. Na 13 dagen mochten wij eindelijk terug naar Enschede.

Eenmaal terug in Enschede gaat het heel goed. We kunnen alles zelf en hebben onze lieve Maeve goed leren kennen. Wij zijn op dit moment bezig met de laatste loodjes en hopen dat wij snel ontslagen worden uit het ziekenhuis.

Wij zijn Jaleesa ontzettend dankbaar voor het maken van de fotoreportage.
Wij vinden het mega waardevol ❤️

Van de fotograaf:
Op 8 maart, Internationale Vrouwendag, mocht ik voor Stichting Earlybirds op pad om een prachtig mooi meisje en haar ouders te gaan fotograferen. Maeve woog bij de geboorte enkel 1282 gram, en ondanks dat er nu zo’n kilo bijgekomen is, is het nog steeds een heel fijn, mooi en schattig poppetje. Ze lag lekker te slapen in haar wiegje toen ik aankwam, en kreeg op dat moment nog sondevoeding. Tijdens het verzorgingsmoment mocht ze heerlijk genieten van een badje én mocht de sonde eruit! Ze genoot van het warme water en ik zie twee ontzettend lieve ouders die vol trots naar haar en elkaar kijken. Na het badje werd ze weer in een prachtig pakje aangekleed. Toen ze er weer piekfijn uit zag mocht er nog even gedronken worden. Eerst bij mama, daarna nog wat via de fles. Na het heerlijke badje en het drinken was ze zo moe dat ze al gauw in slaap viel en dat was voor mij het moment om afscheid te nemen. Veel geluk samen met z’n drietjes, geniet en hopelijk snel naar huis!

Liefs Jaleesa