Lynn & Jill

Lynn Jill

Een aantal weken geleden mocht ik weer op pad voor stichting Earlybirds. Dit keer weer een tweeling in het Flevoziekenhuis Almere. Na een moeizame en hele spannende zwangerschap kwamen de meisjes, Jill & Lynn met 29 weken op de wereld.

Ook de start van de meisjes was absoluut niet makkelijk en na een aantal spannende weken mocht ik de meiden met 33 weken fotograferen. Al was het wel een beetje spannend allemaal, want je wordt niet iedere dag zo gefotografeerd.

Wat een mooie sterke (Gooische 😉 ) meisjes lagen daar in het ziekenhuis en wat bijzonder dat één van de twee die dag voor het eerst uit een flesje had kunnen drinken. Het leuke was dat Jill meteen haar gehaakte earlybirdje heeft vastgepakt en bijna niet meer heeft losgelaten. Lynn was lekker wakker en keek heerlijk om zich heen tijdens de reportage. Supermooi en leuk om te zien.

Het was erg bijzonder voor mij om dit mooie gezin te mogen fotograferen en ik hoop dat de meiden snel aansterken zodat ze samen met hun ouders naar huis mogen.

Groetjes Louise

***********

De ouders van Jill & Lynn:

25 April 2015 zijn geboren Jill & Lynn! Wat een wonder, twee hartjes, twee schatjes, dubbel zo bijzonder!

Na een ontzettend spannende periode zijn ze hier. Bij 17 weken kreeg ik namelijk veel bloedverlies na een ziekenhuisopname waarbij rust werd voorgeschreven leek het iets beter te gaan. Tot dat ik met 24 weken zeer heftige weeën kreeg en met spoed naar het ziekenhuis werd gebracht. Wat een schrik! Na een aantal dagen weeënremmers waren de meisjes weer rustig in mijn buik en mocht ik weer naar huis. Bij 27 weken bleek er toch al wat ontsluiting te zijn… En daarom moest ik elke dag terug komen voor controle. Tot op 23 april ik wakker werd in een plas bloed en weer met spoed naar het ziekenhuis werd gebracht … De weeën kwamen sneller en sneller en weer werd geprobeerd de boel te remmen. Dit lukte een dag totdat de weeën zo heftig werden dat Jill met een armpje en beentje al naar buiten kwam zetten. Met spoed werd er een keizersnede gedaan.

Jill werd geboren met 1205 gram en Lynn werd geboren met 1345 gram.

Een pittige start met flink wat tegenslagen. Lynn bleek erg veel moeite te hebben met ademhalen en bleek een klaplong te hebben waardoor zij een drain kreeg. Na enkele dagen leek het stabiel totdat allebei de meisjes een infectie opliepen en allebei ontzettend ziek werden. Wat was dat heftig en spannend… En zelfs na dat kregen wij weer een klap te verduren, want de meisjes werden maar niet de oude. Jill had een bloedtransfusie nodig en Lynn blijkt een open ductus te hebben waarvoor zij nog verder behandeld moet worden. Inmiddels zijn onze kleine meisjes hard aan het oefenen met drinken, ademen, slikken en alles wat erbij komt kijken.

Wij kijken ontzettend uit naar wanneer ons gezinnetje eindelijk compleet is met onze twee dappere meisjes. Wij hebben nog een lange weg te gaan, maar samen kunnen wij dit aan door te genieten van elk moment dat wij nu samen kunnen zijn.

Earlybirds ontzettend bedankt voor dit mooie initiatief om deze waardevolle momenten vast te leggen. Louise, jij in het speciaal, bedankt voor de mooie foto’s!

Denise & Stefan

1. maike
    maike zegt:

Wat een heftig verhaal. Zelf net moeder van Bram & Noud (16-03-2015 geboren bij 34 weken en 6 dagen). Zij hebben 4 weken in het ziekenhuis doorgebracht.

Ik hoop dat jullie samen met de dames in goede gezondheid snel naar huis mogen. Wat thuis begint het gezinsleventje pas echt. Nu worden jullie geleefd. Verl sterkte met wat jullie nog allemaal te wachten staat.

2. Marga
    Marga zegt:

Prachtig verhaal.
    Meiden zijn echte vechters, het komt vast allemaal goed en worden het net zulke prachtige zusjes , als mijn 2 dochters….de ‘ zusjes Lynn en Jill,!!!!!!!!!
    Zo mooi om te lezen de zusjes lynn en Jill , die heb ik namelijk ook thuis. Al jaren !!!
    Mijn jill bijna 21 en lynn wordt dinsdag 16.
    Ook met mijn Jill een spannende zwangerschap gehad tijd in ziekenhuis gelegen ….ook te licht en zoo klein.
    Ik wens de ouders het alles beste toe, veel liefs van een moeder van Jill en lynn….

Trackbacks & Pingbacks

1. […] p.s. Het verhaal van de ouders is hier te lezen. […]