Lynn

Van de ouders:
Maandag 20 februari ben ik opgenomen in het ziekenhuis wegens gebroken vliezen. Ik was nog maar 28+1 weken zwanger. Een week is het rustig geweest maar 27 februari 2023 in de nacht begonnen de weeën. In de ochtend zagen ze dat onze kleine meid het niet meer fijn had bij mem in de buik. Lynn is met 29+1 weken met spoed gehaald via een keizersnede. Om 09:55 uur is onze dochter Lynn Sietske geboren. Lynn was 1200 gram en 37 centimeter lang. Helaas was Lynn erg ziek tijdens de geboorte. Door de gebroken vliezen heeft Lynn een infectie opgelopen. De eerste uren waren heel erg spannend en waren ze erg druk met haar. Wij hebben haar eind van de middag pas echt voor het eerst mogen ontmoeten. Maar wij mochten Lynn nog niet vasthouden. Verder heeft Lynn in de eerste week twee grote hersenbloedingen gehad. Maar wat is Lynn een klein vechtertje. Ze doet het zo goed en ze heeft zoveel pit. Wij zijn trots op haar.

Lynn heeft genoeg toeters en bellen aan haar lichaampje gehad. Nu zijn het enkel nog de stickers van de monitor en een sonde via de neus. Lynn is druk bezig met het leren drinken en wat doet ze dit al goed. Het blijft allemaal spannend en onzeker wat de toekomst ons zal brengen. Maar wij houden hoop. Wij zijn erg dankbaar voor de prachtige foto’s die in het ziekenhuis zijn gemaakt. Een prachtige herinnering van een onwerkelijke, heftige en spannende tijd.

Van de fotografe:
Dinsdag 11 april heb ik de eer om Lynn te mogen fotograferen. Ik rijd naar de Tjongerschans in Heerenveen en wanneer ik de kamer binnen kom maak ik kennis met het hele gezin. Naast vader en moeder zijn ook de twee grote broers aanwezig. Een gezellige boel!

De jongens zijn door het dolle heen dat ze hun kleine zusje weer even mogen zien en overladen haar met knuffels en kusjes. Ze krijgt een schone luier en mag daarna even drinken bij mama. Dat doet ze al heel goed! De rest van de voeding krijgt ze via de sonde bij mama op de borst. Het is een gezellige boel, maar voor Lynn ook wel een beetje veel. Uitgeteld valt ze weer lekker in slaap.

Ga maar gauw met je ouders en broers mee naar huis Lynn!

Warme groet,
Anneke