Lykke prematuur geboren met 31 weken, NICU, couveuse, Elkerliek Helmond

Lykke

Lykke prematuur geboren met 31 weken, NICU, couveuse, Elkerliek Helmond

Wij hadden steeds 19 mei in onze gedachten, dan zou ze komen, misschien kon het twee weken eerder of twee weken later worden, maar 9 weken eerder…. nee toch? Helemaal onverwachts besloot onze kleine kanjer dat ze 2 maanden te vroeg wilde komen, op 17 maart is Lykke geboren, toen was zij precies 31 weken oud en woog zij 1380 gram. Zij heeft ons goed laten schrikken en we hebben de eerste weken in een grote achtbaan geleefd. Hoe, waarom, wat als?

De zorg op de NICU in Veldhoven was geweldig maar toen we bericht kreeg dat Lykke na 3 weken sterk genoeg was om verplaatst te worden voelde het natuurlijk erg fijn. Toen mochten wij naar Medium care in Helmond. Een stapje dichter bij huis naar een grote mooie gezinssuite waar we bij Lykke kunnen blijven 24uur per dag. Hier mocht ze haar couveuse inruilen voor een wieg. Slangetje voor slangetje gaan er nu van haar af en ze is al ruim een kilo aangekomen. Wat doet ze het toch goed onze sterke meid!

Toen Lykke precies 4 weken oud was kwam Margo langs om foto’s te maken. Wat een ontzettend leuke en fijne ervaring! Met Margo’s liefdevolle werkwijze en passie voor het vak voelde het heel natuurlijk dat zij erbij was. En erg fijn om deze foto’s te mogen hebben, een prachtige herinnering van een spannende periode in onze leven.

Nogmaals bedankt! Liefs Andrea, Maurice en Lykke