Lucas & Ruben prematuur geboren met 30 weken, tweeling, WKZ, stuitligging, spoedkeizersnede, buidelen

Lucas & Ruben

Van de ouders:

Lieve Ruben & Lucas,

Na een zwangerschap van precies 30 weken kondigden jullie je al aan. Gelukkig bleken alle eerdere controles goed, maar vanwege jullie lagere gewicht en lengte moesten we wel elke twee weken naar het ziekenhuis voor een echo. Op de echo’s bleek ook dat jullie allebei nog in stuit lagen, maar dat was gezien de duur van de zwangerschap geen probleem.

Totdat jullie op 18-10-2018 vonden dat jullie lang genoeg in mama’s buik hadden gezeten en na een spoedkeizersnede om 13.28 en 13.29 geboren zijn. Na een matige start, werden jullie direct overgeplaatst naar het Wilhelmina Kinderziekenhuis. Wat lieten jullie al snel zien hoeveel pit er in jullie zit, zo klein als jullie zijn. Vieze luiers, geen fijne houding, jullie lieten het wel weten. Papa en mama waren (en zijn) super trots op hoe goed jullie het deden. Al na enkele dagen werden er infuusjes verwijderd en lukte het om met steeds minder ondersteuning zelf adem te halen. Het ging zelfs zo goed, dat jullie overgeplaatst mochten worden naar een post-ic afdeling.

Lieve jongens, wat doen jullie het fantastisch en wat zijn we ontzettend blij met zulke goede verpleging! Elke dag weer een stapje vooruit. Ondanks dat dit niet de start was die we hadden gedacht, hopen we jullie eind december toch echt mee naar huis te mogen nemen.

Beste Tineke, allereerst nog heel erg bedankt voor het overnemen van de fotoshoot. Wat zijn de foto’s prachtig en zeer waardevol. We willen je van harte bedanken dat je deze reportage voor ons hebt willen maken. Vanwege de hectische periode gaat er veel langs je heen, en wat is dit dan een geweldig initiatief!

——————

Van de fotografe:

Wat een prachtige jongentjes zijn Lucas & Ruben en al zo pittig en sterk. Ik was verbaast dat die kleine mannen al zo snel zonder ademhalingsondersteuning konden. Wat een wondertjes die twee. Het raakte mij dit keer nog meer dan anders omdat ik begin 2019 oma zal worden van ook een jongentjestweeling. We hopen natuurlijk dat die voorlopig nog even in mama’s buik blijven zitten, maar mochten ze toch ietsjes eerder komen dan kunnen ze een voorbeeld nemen aan Ruben & Lucas.

Heel veel geluk met Ruben & Lucas en dat ze inderdaad dit jaar nog met jullie mee naar huis mogen! 2019 kan dan niet beter beginnen!

1 antwoord