Luca prematuur 33 weken zwangerschapssuiker

Luca

Luca prematuur 33 weken zwangerschapssuiker

Via verkregen informatie uit het ziekenhuis kwamen de ouders van Luca terecht bij Stichting Earlybirds. Natuurlijk met de vraag of wij een mooie reportage kunnen verzorgen. Ja, graag! Ik ontmoette de ouders drie weken na de geboorte, dan is hij 36 weken. Luca maakt grote stappen, geen couveuse meer en niet langer aan de monitor. Speciaal voor de shoot (?) had Luca eigenhandig de sonde verwijderd. Deze kleine man heeft nu al een eigen willetje, een goed teken lijkt mij. Tijdens de shoot ging Luca in bad, kreeg hij de fles en mocht hij buidelen bij papa. Helemaal verzadigd viel hij in slaap.

Nog even doorzetten kleine man dan mag je naar huis met jouw ouders! Geniet van elkaar!

Liefs Melissa

**************

De ouders:

Na een vrijwel vlekkeloze zwangerschap kregen wij tijdens de 30 weken echo te horen dat Luca te groot was voor zijn leeftijd. Bij nader onderzoek bleek Danielle zwangerschapssuiker te hebben waardoor Luca voor ligt op zijn groei. Een etmaal voor de intake bij de diabetesverpleegkundige, donderdag nacht iets over 12 op 33w1d, braken Danielle haar vliezen. Hierop gelijk het ziekenhuis gebeld en we moesten direct langskomen. In het ziekenhuis heeft Danielle weeënremmers en longrijpingsmedicijnen toegediend gekregen. Het doel was om de bevalling met minimaal 48 uur te rekken. Helaas bleek, om 6 uur ‘s ochtends, dat er al 4 centimeter ontsluiting was. Om 7 uur 7 centimeter en om 9:10 uur werd kleine Luca geboren. Alles erop en eraan plus een grote bos haar (waar papa en mama op hoopten).

Luca werd bij zijn mama gelegd en ze kon lekker van hem genieten. Daarna werd Luca door de kinderartsen meegenomen en in de couveuse gelegd. Luca heeft in totaal 4 dagen in zijn onderzeeër gelegen en aansluitend 8 dagen in het warmte bed. Wel heeft Luca veel last gehad van een te hoge bilirubine waardoor hij een aantal keer op de mat moest liggen. Anders dan dit heeft Luca het voortreffelijk gedaan.

Zondag 28 augustus stond Melissa van Earlybirds op de stoep. Melissa heeft een mooie reportage gemaakt van Luca en ons tijdens het verschonen, badderen, voeden en buidelen. De foto’s zijn prachtig geworden en zullen een mooie herinnering zijn aan een bijzondere maar intensieve periode. De foto’s zullen ons helpen om dit alles een plekje te geven.

Bedankt Melissa!

Heel veel liefs Sander, Danielle en Luca.

1 antwoord
  1. Anita Schenk
    Anita Schenk zegt:

Lieve Danielle,Sander en Lucals,
    Wat een prachtige foto”s van deze bijzondere periode in jullie leven.
    Ik wens jullie alle geluk van de wereld met het kleine mannetje.
    Een dikke knuffel van
    Anita, de kleuterjuf van Danielle