Lonne prematuur geboren met 35 weken, gebroken vliezen, borstvoeding, sondevoeding

Lonne

Door de ouders:

Zondagmiddag 24 september waren we nog op het plaatselijke dorpsfeest te vinden. Vervolgens sloten we deze dag af met een etentje om mijn verlof in te luiden die de volgende dag zou beginnen. Echter dacht onze kleine meid daar anders over want ‘s nachts rond de klok van 1.00 uur braken mijn vliezen zonder enige voortekenen deze dag.

Oei, 5 weken te vroeg! Dit hadden we niet verwacht en hier waren we niet op voorbereid. De verloskundige kwam snel. Ze gaf aan spullen te pakken om vervolgens gezamenlijk naar het ziekenhuis in Winterswijk te gaan.

Na een langdurige bevalling van 26 uur word onze prachtige dochter “Lonne” geboren! Alle clichés zijn waar. We zijn verliefd op ons mooie meisje! De volgende dagen worden we geleefd; allerlei medici komen langs en ze hebben gelukkig alles onder controle.

Door meerdere bekenden waren we getipt over Stichting Earlybirds. We hadden ons aangemeld en binnen no time zocht fotograaf Claudia contact met ons. Een aantal dagen later zocht ze ons op in het ziekenhuis. Claudia een lieve, warme vrouw waarbij wij ons meteen op ons gemak voelden. Ze gaf aan de verzorging en het voeden zo te doen net als alle andere keren. Ondertussen nam ze heel veel foto’s!

We willen Stichting Earlybirds en onze fotograaf Claudia heel erg bedanken! Dit is een mooie, liefdevolle herinnering van een indrukwekkende periode. Wij zijn jullie dankbaar!

———————-

Door de fotograaf:

Ik mocht op pad om een reportage te verzorgen in Winterswijk, want daar was Lonne, samen met haar papa en mamma. Na heerlijk te hebben uitgeslapen was het toch echt tijd om wakker te worden en stond ik oog in oog met een prachtig klein meisje! Goedemorgen schone slaapster!

Papa en mama hadden schattige roze kleertjes uitgezocht, dus na de verschoning mocht de outfit geshowd worden. Lonne is druk aan het trainen met borstvoeding, maar het was best druk op de kamer, er kwam een lactatie deskundige kijken met een stagiere en ik was er ook al, dus al met al heel wat drukte. Daarom kreeg Lonne nog wat extra voeding via de sonde.

Na nog wat knuffeltjes en en foto’s maken was het tijd om weer te gaan slapen, samen met het gehaakte birdje en de NICU. Lonne viel in een diepe slaap, sabbelde wat op haar handje terwijl de Nicu de wacht hield. Lieve Lonne ik hoop dat je snel met papa en mama mee naar huis mag!

Liefs Claudia de Graaf