Lola-Anna

Lola_anna_k

Fotograaf;

Op woensdag 11 november in de loop van de middag mocht ik een bezoekje gaan brengen aan kleine Lola-Anna, het dochtertje van Roger en Efke. Deze kleine meid  werd geboren op  30 oktober, dit was 6 weekjes te vroeg. Toen ik binnenkwam lag papa lekker met Lola-Anna te knuffelen op bed, na even kennis te hebben gemaakt gingen ik vrijwel meteen aan de slag om hun eerste reportage samen vast te leggen.

Lola-Anna is echt een klein bikkeltje, ze is als prematuur baby’tje op de high care, een gesloten warmte couveuse, van de couveuse afdeling binnen gekomen. Al snel liet ze zien dat ze al veel zelfstandig kon, zoals haar zuurstofgehalte zelf op peil houden en zelf haar flesjes leeg drinken, met 34 weekjes is zuigen, ademen en slikken een hele opgave. Het lukte haar, alleen viel ze hierdoor wat grammetjes af en dus moest ze haar kracht en energie gaan steken in het groeien van haar gewicht, en dus werd haar voeding deels via maagsonde gegeven. Na een paar daagjes mocht ze naar de medium care, een open couveuse met een verwarmd matrasje. Dit ging zo goed dat ze al snel naar de low care mocht, een gewoon bedje. Hier bewees ze dat ze haar maagsonde niet meer nodig had en dat ze ook nog kon groeien in grammetjes.  Mama en papa werden trotser en trotser en na bijna 2 weekjes op de couveuse afdeling zal ze snel naar huis mogen.

Voornamelijk hebben werd er tijdens deze reportage lekker veel geknuffeld, even een luiertje verschoond tussendoor en nog de voeding van 16:00 gegeven waarna de reportage bijna op zijn einde liep. Lola-Anna, wat ben je een kleine lieverd, zo rustig en zo tevreden! Heel veel geluk samen met jou papa en mama !

De ouders:

Voor ons was het een moeilijk en emotionele periode, enerzijds blijdschap dat ons kleine meisje het zo goed deed, anderzijds de moeilijke momenten dat je haar moet achterlaten in het ziekenhuis, want zo had je je het niet voorgesteld.

Wel moet gezegd worden dat al het personeel op de couveuse afdeling zó lief was voor Lola, maar ook voor ons, dat we keer op keer met een gerust hart ons meisje konden achterlaten om naar huis te gaan, we hadden het gevoel dat ze echt op handen gedragen werd, dus heel veel credits voor deze geweldige mensen.

Toen we hoorden van de stichting earlybirds fotografie hebben we meteen Lola-Anna aangemeld en we waren dan ook blij verrast toen Sanne contact met ons op nam namens de stichting en zo snel al tijd voor ons had.  De foto’s die we tot nu toe hebben gezien, zijn prachtig en we zijn nieuwsgierig naar de rest van de foto’s. Ondanks dat wij van geluk mogen spreken dat ons meisje het zo goed heeft gedaan doet deze reportage ons heel goed en kunnen wij hiermee terug kijken naar een goede start van haar leventje, ondanks dat deze door vroeggeboorte de eerste 2 weekjes in het ziekenhuis was. Sanne en stichting earlybirds fotografie, dank hiervoor!