Lois en Femke prematuur 33 weken tweeling

Loïs & Femke

Lois en Femke prematuur 33 weken tweeling

11 maart was het weer tijd voor een Earlybirds reportage in het Nijsmellinghe te Drachten. Twee kleine lieve meisjes (geboren met 33+6 dagen) liggen nog heerlijk te slapen als ik op hun kamer kom. Op het eerste gezicht zie ik echt geen verschil tussen de beide dames, voor mij een echte tweeling dus!

Als eerste wordt Femke wakker: een schone luier, kleren voor de foto aan en even wegen en dan is het tijd voor de voeding! Tijdens het verschonen kijken twee heldere oogjes me aan, wat een mooie meid!

Ondertussen slaapt Loïs gewoon verder en trekt zich niks aan van wat er om haar heen gebeurt… Ook wanneer zij aan de beurt is voor de voeding is ze niet wakker te krijgen. Uiteindelijk wordt ze toch wakker en opeens zie ik een hele ander meisje dan Femke, toch enorm verschillend! Zo blijkt ook dat niet alleen hun uiterlijk verschilt maar ook hun karakter! Bijzonder om te zien dat hoe klein ze ook zijn, ze meteen al uniek zijn.

En terwijl ik dit blog schrijf mogen de dames als het goed is vandaag met hun ouders mee naar huis! Ik wens jullie heel veel geluk samen!

De ouders:

Onze beide dochters Loïs en Femke werden geboren met 33 weken en 6 dagen geboren op 28 februari. Ondanks dat het een tweeling was, hadden we nog niet verwacht dat ze nu al geboren zouden worden. De laatste controle vertelde de gynaecoloog dat ze nog zo heerlijk in mijn buik zaten, en dat ik dus pas over 2 weken terug hoefde te komen voor een controle. Niets bleek minder waar, het was Loïs die er toch, een week later, wel genoeg van had in de buik.

Een geboortekaartje voor deze meiden, hadden we al als concept gemaakt. Er moest alleen nog een foto op de kaart komen. Maar toen Loïs en Femke in een couveuse kwamen te liggen aan allerlei slangen en snoertjes, wilden we geen foto op het geboortekaartje plaatsen. Zo kwam een verloskundige vertellen over de stichting Earlybirds. Daar zijn we toen direct achteraan gegaan.

Er kwam meteen reactie van fotograaf Hendrika, we waren enthousiast! Op vrijdag 11 maart werd de fotoshoot gepland. Tjah…ze waren nog zo klein dat maatje 50 nog veel te groot was voor Loïs en Femke. Dus hebben we een mooi setje kleren voor beide dames gekocht in maatje 44.

Op vrijdag 11 maart was er veel belangstelling voor de dames, de lieve verpleegsters wilden allemaal even om het hoekje kijken, om te zien wat voor mooie kiekjes er van de dames werden gemaakt. Het zijn echt fantastische mooie foto’s geworden!

Nu hebben we mooie foto’s van een tijd die je je zo anders had voorgesteld, we wilden de meiden zo graag mee naar huis nemen. Gelukkig zijn we inmiddels heerlijk met z’n vieren thuis!

Stichting Earlybirds heel erg bedankt!!!