Lieke prematuur geboren met 32 weken, Rode Kruis ziekenhuis, pre-ecelampsie, weeenopwekkers, keizersnede, VUMC

Lieke

Lieke premauur geboren met 32 weken, Rode Kruis ziekenhuis, pre-ecelampsie, weeenopwekkers, keizersnede, VUMC

Welkom Lieke!

Lianne was geen onbekende van het ziekenhuis, omdat ze daar al 3,5 week doorbracht wegens pre-eclampsie. Ondanks dat zij zo rustig aan als mogelijk deed, waren er steeds meer medicijnen nodig. Regelmatige metingen lieten een stijgende lijn zien in de groei van de baby, maar ze was evengoed te licht in gewicht.

Op een zaterdagavond werd Lianne -inmiddels 32 weken zwanger- ingeleid door middel van weeën opwekkers, met Rick aan haar zijde. Na een behoorlijke uitputtingsslag van ruim 1,5 dag bleek ze nog niet verder te zijn gekomen in de ontsluiting dan 4 cm. Omdat Lianne zwakker werd door haar harde werk en de hartslag van hun kindje zakte van 140 naar 120 werd besloten om op maandagmiddag 25 juni over te gaan op een keizersnee. Helaas moest Lianne onder narcose, want de ruggenprik zat niet goed. Van de geboorte van dochter Lieke heeft ze daarom niks meegekregen. Direct na de geboorte bleek dat het beknelde armpje, dat op de echo al te zien was, veel ernstiger was dan ingeschat en daarnaast had Lieke een slechte start. Na 2 uur onderzoek en zorg om haar stabiel te krijgen in het Rode Kruis Ziekenhuis, werd Lieke naar het VU gesneld. Mama Lianne was ’s middags nog suf van de narcose, maar kon gelukkig ‘s avonds ook naar haar dochter in het VUMC.

Lieke verbleef bijna 3 weken in het VU voordat ze naar het RKZ terug mocht. Wat een vechtersbazin na de slechte start en haar beknelling bij de geboorte! En wonder boven wonder kan zij haar beknelde armpje al veel meer gebruiken dan in het begin. Tijdens de reportage vierde Lieke haar leven al volop; steeds gingen haar armen de lucht in; HOERA, ik ben er hoor, papa & mama! Ze was overigens de hele reportage wakker, maar verder is ze niet nieuwsgierig…

Wat een kippenvelverhaal, Rick & Lianne. Ik trof jullie aan in alle relaxtheid en alle liefde die jullie maar kunnen geven aan Lieke. Een heerlijk gezin waarin zij ongetwijfeld goed groeit en snel sterker wordt, mede door jullie 200% trotse ‘papa & mama-heid’. Ik hoop dat Lieke snel mee naar huis mag en jullie haar daar verder kunnen leren kennen en vertroetelen!!!

Lieve groetjes, Linda Olthoff

———————–

Van de ouders:

Lieve Linda & Stichting Earlybirds

Linda, doordat jij ons verhaal zo goed hebt beschreven, hebben wij eigenlijk geen aanvullingen meer over de zwangerschap en bevalling. Wij willen jou en Stichting Earlybirds, waar jij vrijwilliger bent onwijs bedanken voor de mooie foto’s en leuke ochtend tijdens de fotosessie. Een mooie herinnering aan een periode waarin wij worden geleefd. Ga zo door met het werk wat jullie doen!

Veel Liefs Rick & Lianne en een knuffel van onze sterke meid Lieke!

1 antwoord
  1. Karin de ronde
    Karin de ronde zegt:

Lieve Lianne en Rick,

Allereerst gefeliciteerd met jullie prachtige dochter! Ik heb jou Lianne op Facebook en zo kwam ik op deze site. Wat een verhaal! Zo heftig en wat zijn jullie sterk. Mijn zus heeft zelf HELPP gehad tijdens haar eerste zwangerschap dus we kunnen er helaas over mee praten. Ik wil jullie ondanks deze slechte start enorm veel geluk wensen. Liefs Karin (je oude kapster van plein45)