Lenn prematuur geboren

Lenn

Lenn prematuur geboren

Van de fotograaf:

Wanneer ik het ziekenhuis binnenkom word ik in de hal opgewacht door papa Jaap. Al kletsend over hoe de kleine man het doet, lopen we richting hun kamer. Een eigen, lichte kamer en wat me meteen opvalt, is dat Lenn lekker ligt te slapen zonder verdere ondersteuning, hoera! Het is een prachtig kereltje met donker haar. Mama vertelt dat zowel hij als zij op de goede weg zijn; Lenn werd op 9 augustus met 33 weken geboren door middel van een spoedkeizersnede.

Zowel mama en papa als Lenn kunnen hier de tijd en energie nemen die nodig is om zo meteen samen met grote broer Koen thuis(verder) te kunnen gaan genieten met hun vieren. Lenn wordt wakker gemaakt en mag vandaag in bad. Zijn honger is echter groot, dus het wordt een kort badje om erna bij mama te mogen gaan drinken. Hij doet goed best en met behulp van zijn sonde krijgt hij in zijn bedje het laatste deel van zijn voeding. Hoog tijd voor mij om dit mooie gezin gedag te zeggen en zachtjes de deur achter me te sluiten… Het was prachtig!

Van de ouders:

Op 9 augustus 2021 zijn we vroeger dan verwacht trotse ouders geworden van Lenn. Lenn had wat moeite met ademhalen en moest daarom een paar dagen op de NICU in Veldhoven verblijven. Gelukkig konden we al snel terug naar de couveuse afdeling in het Catharina ziekenhuis. Daar is hij ontzettend liefdevol verzorgd en vertelde verpleegkundige Jolanda ons over de Stichting EarlyBirds. Wat een prachtig initiatief!

Na contact met de stichting is Marieke langsgekomen in het ziekenhuis en heeft schitterende foto’s gemaakt van onze dagelijkse bezigheden met Lenn. Geen geposeerde foto’s, maar gewoon zoals het was. De fotoshoot heeft ons zoontje goed gedaan want een paar dagen later kregen we te horen dat de kleine man met ons mee naar huis mocht.

Nu zijn we met Lenn en zijn grote broer thuis aan het genieten en kijken we dankzij de foto’s op de ziekenhuistijd terug niet alleen als zwaar maar ook als een mooie tijd met onze nieuwe aanwinst. EarlyBirds en Marieke in het bijzonder, nogmaals dank voor de foto’s!