Lauren prematuur geboren met 34 weken, ETZ Tilburg, sonde, flesvoeding, vroeggeboorte

Lauren

Baby Lauren

Hierbij een reportage die ik gemaakt heb voor Stichting Earlybirds bij het ETZ in Tilburg. Baby Lauren werd daar bij een zwangerschap van 34 weken geboren en moet daar aansterken voordat ze naar huis mag. Een fijn plekje waar goed voor haar gezorgd wordt.

De afdeling FAM bij het ETZ in Tilburg is erg prettig. Ik ken daar alleen maar het gedeelte waar de premature kindjes liggen maar als je ziet hoe huiselijk het daar is kan ik mij niet voor stellen dat het ergens anders op de afdeling minder zou zijn. Niet in elk ziekenhuis heeft een gezin een eigen kamer; vaak wordt een ruimte gedeeld en is het minder privé. Lauren lag ook op een fijn licht kamertje waar de ouders de hele dag bij haar kunnen zijn. En daar, in een best groot bedje voor een lief klein meisje, lag Lauren heerlijk te slapen. Ze was geheel van de monitor af wat voor de ouders wel even wennen was. Dit omdat je dan moet vertrouwen dat ze het allemaal zelf kan. In het begin vergat ze soms te ademen en dan is het prettig dat ze aan de monitor ligt die dit dan meteen aangeeft. Het gaat goed met Lauren, ze heeft alleen nog maar een sonde omdat ze soms iets te moe is om haar flesje helemaal leeg te drinken.

Tijdens de reportage kreeg ze ook een flesje waar ze met volle moed aan begon. Ze deed het zelfs erg goed en er werd gegrapt dat ze dat speciaal deed om zich uit te sloven voor de foto. Toch haalde ze het niet helemaal en zat er wat dwars bij haar. Op schoot van papa buikte ze wat uit al wilde ze het laatste beetje daarna toch niet drinken. Bij de tweede keer uitbuiken werd er duidelijk wat er dwars zat en spuugde ze op, wat erg op leek te luchten 🙂 Ze had het erg goed gedaan want ze had ook net wat meer in haar flesje gekregen en daar moet haar maagje natuurlijk ook aan wennen.

Milou en Michael ik wens jullie veel geluk samen met Lauren. Later kunnen jullie haar met de foto’s laten zien hoe de tijd in het ETZ was.