Lauren prematuur geboren met 29 weken, sonde, buidelen, gebroken vliezen

Lauren

Lauren prematuur geboren met 29 weken, sonde, buidelen, gebroken vliezen

Dat was weer lang geleden dat ik op pad ging voor Stichting Earlybirds, volledig mijn schuld want ik had een tijdje geleden gevraagd of ik tijdelijk op non-actief kon vanwege persoonlijke omstandigheden en daarna volgde mijn vakantie. Maar begin augustus kreeg ik toch een berichtje of ik ondanks mijn non-actief periode toch een keer op pad wilde. Ze zaten erg omhoog en kregen deze niet ingepland, geen probleem! Dus ik ging op pad naar Goes om Lauren en haar ouders te ontmoeten.

Lauren was geboren met 29 weken in Antwerpen, maar was inmiddels al zo gegroeid en zo sterk dat ze mocht verhuizen naar Goes. Superfijn, weer een stapje dichterbij huis. Tijdens mijn aanwezigheid mocht Lauren lekker in bad, bij mama drinken en daarna knuffelen met papa en mama. Wat een prachtig plaatje! Veel geluk lieve Arno en Adriënne met jullie prachtige dochter!

—————-

Van de ouders:

“Mama en papa zijn erg geschrokken als met 28 weken ineens de vliezen breken midden op de Grote Markt in Goes. Nog zes dagen blijf je zitten, maar dan kom je toch echt. Een dapper meisje ben je, want je ademt al meteen bij de geboorte zelfstandig. 1455 gram en 38 cm en een flinke bos haar! Wat zijn we trots, maar ook bezorgd. Je bent nog zo’n ieniemienie. Volgens de artsen doe je het heel goed. Zo goed zelfs, dat we voor 32 weken al van Antwerpen naar Goes mogen.

In Goes is het ook weer even wennen, maar we komen de dagen door omdat jij elke keer stapjes zet. Eerste keer in bad, medicatie die mag stoppen en naar een warmtewieg, en dan: op de foto! Terwijl wij jou verzorgen, badderen en knuffelen legt Gwendolyn, fotograaf voor Stichting Earlybirds, dat alles vast. Al snel na de fotosessie krijgen we een paar prachtige foto’s toegestuurd die heel goed vertellen hoe wij hier in het ziekenhuis voor jou zorgen en van jou houden. We zijn heel blij met deze foto’s en dankbaar dat Earlybirds dit voor ons mogelijk heeft gemaakt. “