Kick en Julia drieling prematuur 28 weken

Kick & Julia

Kick en Julia drieling prematuur 28 weken

De geboorte van Lize, Julia & Kick

In juni van dit jaar mocht ik Bianca & Daan voor het eerst ontmoeten. Ze zijn op dat moment zwanger van een drieling en mogen de blijdschap van deze bijzondere zwangerschap delen in het blad Wij Jonge Ouders. Bij hun persoonlijke verhaal hoorde natuurlijk een paar mooie foto’s en deze mocht ik met ze maken. Direct was duidelijk hoe intens gewenst deze kindjes waren en dat de ouders zich inmiddels helemaal waren aan het voorbereiden op de komst van maar liefst drie kleine wondertjes. Bianca voelt zich goed en ondanks dat ze zwangerschap veel van haar vraagt geniet ze er volop van.

Maar dan op maandag 6 juli krijg ik het berichtje dat Bianca is opgenomen in het ziekenhuis met een dreigende vroeggeboorte. Ze doen er alles aan om de kindjes nog langer in haar buik te laten groeien. Een aantal dagen later lijkt dit te lukken, Bianca voelt zich iets beter, ze kijken per dag vooruit en blijven positief. Op het moment dat iedereen denkt dat het weer stabiel is dient de drieling zich aan en worden ze op 14 juli 2015 geboren. Ze dragen de namen Julia, Kick & Lize en ze hebben de zwangerschapsduur van 28 weken en 2 dagen gehaald.

Ze zijn sterk maar ook heel klein en kwetsbaar. Voor Bianca & Daan een periode van hoop en vrees maar daarnaast zijn ze ook heel trost op hun drie kleine wondertjes.  Vrijwel direct wijs ik haar op de stichting en dat ze wanneer dit uitkomt zich mag aanmelden voor een mooie reportage. Op dat moment is het Lize die het heel zwaar heeft. Ze ligt aan de beademing en heeft een groot aantal hersenbloedingen achter elkaar gekregen. We spreken af elkaar na mijn vakantie weer te spreken zodat de kindjes verder kunnen aansterken.

Maar dan op 9 augustus krijg ik het volgende berichtje van Bianca: “ Nadat de geboorte van onze drieling het mooiste moment in ons leven was, is dit ook de moeilijkste periode voor ons geweest. Na 9 dagen dapper vechten, hebben we onze Lize moeten laten gaan. Onze andere twee kids doen het gelukkig goed en dat geeft ons veel kracht”.

Een harde boodschap die je geen enkele ouder gunt. Uit liefde hebben ze afscheid genomen van hun meisje omdat haar hoofdje en lichaampje de vele complicaties niet meer verwerkt kreeg. Er breken voor de ouders moeilijke weken aan maar de intense verzorging die Julia & Kick nodig hebben geeft hun de kracht om door te gaan. Het verdriet om Lize is er en zal er altijd blijven maar ook is er veel vreugde en trots om de vechtlust en kracht die Julia & Kick laten zien. De weken gaan voorbij en halverwege augustus zie we elkaar weer om Julia & Kick vast te leggen. Ik zie twee ouders die ongelofelijk sterk, positief en liefdevol hun kindjes verzorgen. Nog steeds zijn ze zo klein en kwetsbaar maar al zo gegroeid. We nemen ruim de tijd en ook het personeel geeft ons alle gelegenheid om van deze periode ook een aantal mooie momenten vast te leggen.

Lieve Bianca & Daan, naast de vreugde van het ouderschap hebben jullie ook het verdriet om Lize los te moeten laten. Ze zal altijd deel blijven uitmaken van jullie gezin. Ik mocht jullie leren kenen als twee liefdevolle ouders, jullie drie kleine wondertjes hadden zich geen beter plekje kunnen wensen dan geboren te worden in jullie gezin. Ik wens jullie veel kracht toe maar ook heel veel vreugde en geluksmomenten. Bedankt dat ik deze periode voor jullie mocht vastleggen.

Liefs Mirjam

*********

De ouders:

14 juli 2015, de mooiste dag van ons leven door de geboorte van onze drieling Kick, Julia & Lize! Wel veel te vroeg geboren na een zwangerschap van 28 weken + 2 dagen. Van lekker warm gezellig samen in mama’s buik, tot plotsklaps ieder voor zichzelf hard en dapper knokken daarbuiten. En wat een vechtertjes zijn het gebleken, alledrie!

Vanaf het begin zaten wij dan ook als trotse maar ook bezorgde ouders de hele dag naast hun ‘bedje’, de aandacht verdelend tussen onze 3 kinderen. Helaas heeft onze enorm dappere meid Lize de oneerlijke strijd verloren en hebben wij samen met familie afscheid van haar genomen op 23 juli 2015. Nog nooit hebben blijdschap en verdriet, vreugde en pijn voor ons zo dichtbij elkaar gelegen…

Maar onze andere twee kanjers Julia & Kick, op dat moment nog op de NICU in het AZM, hebben ons erdoor heen getrokken! Lekker buidelen, voor de eerste keer hun wassen, van alle hoogtepunten hebben we intens genoten. Natuurlijk ook bezorgd om de tegenslagen, maar ze lieten zien dat ze erg sterk zijn. Na 4 weken mochten ze al naar een ziekenhuis dichter bij huis (SJG Weert), waardoor wij ook weer thuis konden gaan slapen. Daar is Mirjam van Stichting Earlybirds, die ook onze zwangerschapsshoot heeft gedaan, langsgekomen om mooie foto’s te maken met ons en onze twee kindjes. Voor ons erg waardevolle foto’s!

Na 8.5 week mochten Julia & Kick op 10 september eindelijk naar huis. Op dit moment vieren we de eerste Kerst met onze kindjes samen, heel bijzonder! Ook al genieten we volop met Julia & Kick, Lize zal er altijd in onze gedachten bij zijn.

1. Sigrid
    Sigrid zegt:

Tot tranen ontroerd…

Fijne jaarwisseling gewenst met jullie kindjes en jullie engel in gedachten.
    Respect voor jullie kracht in de moeilijke periode die jullie hebben gehad.

Dat jullie in 2016 van jullie kindjes mogen genieten zonder zorgen en alle jaren die volgen.

2. Patrick
    Patrick zegt:

Heel erg mooi om ook jullie verhaal te lezen. We zijn dan ook zeer blij dat er mensen zo als jullie aan mensen denken die nu in het zelfde schuitje zitten.
    We zijn dan ook heel blij dat onze Ties een mooie en warme kerstkaart van jullie heeft mogen ontvangen via de stichting earlybirds.
    We willen jullie ook via deze weg heel veel sterkte en moed wensen om door de moeilijke tijden heen te komen.
    En we wensen jullie een liefdevol en gezond 2016!!

• Bianca
      Bianca zegt:

Ik lees dit nu terug en krijg weer een brok in mijn keel van jullie lieve berichtje!
      Natuurlijk denken we aan iemand die in hetzelfde schuitje zit, een hart onder de riem steken is wat je nodig heb in zo’n periode.
      De tijden blijven moeilijk, maar gedurende de jaren lukt het wel om haar een goed plekje in het gezin te blijven geven.
      Hoop dat het ook goed met jullie gaat inmiddels.

Groet,
      Bianca

3. Natasja
    Natasja zegt:

Jeetje, tranen over mijn wangen! Wat onwijs moeilijk om jullie mooie dochter los te moeten laten…. Maar wat een goed nieuws dat de andere twee kanjers het zo goed doen! Een dubbel gevoel… Geniet van jullie mooie gezin. En dat 2016 veel geluk mag brengen voor jullie.
    Liefs Natasja

4. Renate
    Renate zegt:

Ik probeer iets te schrijven maar merk dat ik eigenlijk niet goed weet wat de juiste woorden zijn voor jullie verhaal.
    Ik wens jullie ontzettend veel geluk, kracht en goede gezondheid voor de toekomst.