Emilia prematuur 34 weken NICU NEC Radboud Nijmegen

Emilia

Emilia prematuur 34 weken NICU NEC Radboud Nijmegen

Het is dinsdag 15 december als ik eindelijk de kleine Emilia mag ontmoeten. Suzanna en Niek, de trotse ouders, vertellen me dat Emilia niet langer op zich wilde laten wachten en dat de babyshower van Suzanna wel een heel onverwachte wending kreeg. Na een zwangerschap van 34 weken en 2 dagen werd Emilia Carolina Lubbersen geboren. Na een paar rustige dagen ging haar gezondheid achteruit waardoor ze met spoed naar Nijmegen verplaatst is. Het is een spannende periode met vallen en opstaan, maar wat is ze een klein vechtertje! En een ware diva 😉

Ik heb Emilia gefotografeerd op de high care afdeling van het Radboud ziekenhuis, gelukkig mocht ze een dag later terug naar Uden.

Lieve Emilia, Suzanna en Niek, ik wens jullie alle liefde, gezondheid en geluk in de toekomst! Suzanna en Niek hebben een mooi verslag geschreven over de eerste weken als gezinnetje:

Zondag 22 november, heel vroeg werd ik wakker met een bloeding. Niet aan gedacht dat dit de dag is waar wij onze mooie Emilia in onze armen zouden krijgen! Te vroeg is ze geboren, 34 weken en 2 dagen, maar een prachtig lang en zwaar kindje (47 cm en 2420 gram). En een flitsende start had ze in het ziekenhuis in Uden! De verwachting was om aan te sterken en snel weer thuis te zijn, helaas was niets minder waar. Na wat dipjes (in de prematuur wereld: de bekende bradys, apneus en saturatiedalingen) die steeds meer werden kregen we de donderdag te horen dat ze met spoed naar de NICU van UMC Nijmegen overgeplaatst werd. Een NEC vermoedden ze.

Daar sta je dan; net bevatten dat je ouders bent geworden van een gezond meisje naar een levensbedreigende ziekte waar de kansen voor overleving laag zijn. In Nijmegen heeft ze bewezen een vechtertje te zijn; de NEC verslagen, de Bili-lamp mocht uit, de CPAP/lowflow/coffeïne mocht snel stoppen, de voedingen goed verdragen, sonde mocht eruit, weer aankomen in gewicht (na het afvallen tot 2 kg), een lijn-sepsis overwonnen, de dipjes werden minder en eindelijk terug naar Uden!!! Ook hier blijkt ze een vechtertje, de verwachtte tegenslag na vervoer is nog niet te bekennen…. we hopen haar snel naar huis mee te mogen nemen zodat ze eindelijk kan genieten van het verwend worden, in plaats van te moeten vechten!!

1. Britt
    Britt zegt:

Een echt wondertje! Prachtig verhaal en hele mooie foto’s! Op naar een prachtige toekomst!
    Ik wens jullie een heel gelukkig nieuwjaar toe!
    Kus, britt

2. Mandy
    Mandy zegt:

Wat een klein sterk meisje is het! Heel mooi geschreven en prachtige foto’s!

Heel veel geluk en gezondheid met zijn 3tjes en alle goeds voor 2016!

Liefs Mandy

3. Jannie O
    Jannie O zegt:

Wat een mooie stichting Early birds. Zo kun je uit een moeilijke periode iets moois halen. Prachtige foto’s voor jullie en Emilia later.
    Ik word geïnspireerd om ook een early birdje te haken. Hopelijk houdt Emilia weinig over van de ziekte.