Katelynn & Jaimylee prematuur geboren met 32 weken, tweeling, LUMC, spoedkeizersnede, sonde

Katelynn & Jaimylee

Van de ouders:

Zo onverwachts waren jullie daar ineens met z’n tweetjes in mijn buik, zo plotseling werden jullie geboren. Wat begon als een ‘extra’ controle in het LUMC in Leiden, gewoon voor de zekerheid, eindigde dit in een spoedkeizersnede. Onze meisjes hadden het zwaar in de buik en dit was de enige goede beslissing volgens de gynaecoloog. Hier waren wij niet op ingesteld en het bleek ook een enorme emotionele rollercoaster. Alles ging zo snel, er was geen tijd voor vragen of een moment om tot adem te komen. Binnen 10 minuten na het bericht van de gynaecoloog, zaten we al in het OK ruimte. Verscheidene dokters en verpleegkundigen om ons heen, druk in de heen en weer om onze meisjes veilig te stellen. En daar waren jullie ineens…te vroeg, veelste vroeg, maar wat waren jullie mooi. Jullie lieten meteen van jezelf horen en keken rond met jullie prachtige grote ogen.

Nu zijn we 3 weken verder en hebben jullie grote stappen gemaakt. Nog een paar kleine stapjes en jullie mogen eindelijk mee naar huis. Wij kunnen niet wachten!

———————

Van de fotograaf:

Dinsdag ochtend 20 augustus mocht ik Jaimylee & Katelynn vastleggen. Deze 2 meisjes zijn geboren met 32 weken middels een spoedkeizersnede. Dat was wel even schrikken voor mama, die had verwacht dat ze rond de 37 weken met een natuurlijke bevalling zouden komen. Gelukkig doen de meisjes het al heel erg goed!

Toen ik aankwam, lagen beide meisjes lekker te slapen. Jaimylee werd al snel wakker en werd als eerste in badje gedaan. Je zag haar echt genieten toen ze in het water was! Na Jaimylee mocht ook haar zus nog even in bad, die genoot net zo. Beide meisjes mochten vandaag alle plakkers af: ze hoefden niet meer aan de monitor. Na het badje kregen ze allebei een flesje die ze bijna helemaal leeg dronken. Ze doen het zo goed! Wat een ontzettend lieve meisjes, die zo goed hun best doen.

Heel veel liefde en geluk gewenst voor de meisjes, papa en mama en grote broer. Hopelijk kunnen jullie gauw thuis met z’n 5e genieten!
Liefs,
Samantha

1 antwoord
  1. Naechestah Blokker