Juultje

Van de ouders:

Na een zwangerschap met veel complicaties heeft Juultje al meer dan bewezen een kleine vechter te zijn. Eerst heftige Corona doorstaan om vervolgens vanaf 26 weken zwangerschapscholestase te krijgen waardoor vroeggeboorte een grote kans had, toen werd er ook nog opgemerkt dat Juultje veel te klein was. Wekelijkse groeiecho’s en doplermetingen volgden. Uiteindelijk begon mijn bloeddruk ook nog wat te stijgen en kreeg mijn eigen hart het erg zwaar en merkten wij een aantal keer minder leven. Een week voor ze gehaald is, stonden de artsen ook al op het punt een spoedkeizersnede te doen door een slecht CTG beeld. Echter herstelde zij zich wonder boven wonder en kwamen we er met een opname, longrijpers en vele extra controles een week verder tot zondag 17-04-2022. Weer was er minder leven en dit keer was er helaas geen herstel te zien. Op 17-04-22 is Juultje met een spoedkeizersnede met 36.3 weken gehaald. Ze woog 1900 gram en was 41 cm groot. De kleine vechter ging al snel uit de couveuse naar een warmte bedje en van het glucose-infuus af om vervolgens de bewaking en de sonde niet meer nodig te hebben. Nu werken we nog hard aan het halen van de 2100 gram en dan kunnen we hopelijk eindelijk heerlijk thuis genieten.

Bedankt voor het vastleggen van ons gezin en ons voorzien van een tastbare herinnering van deze tijd. Wat zijn jullie een mooie stichting en geven jullie ouders een steun in deze moeilijke, maar bijzondere tijd.

Groetjes Lisa, Yoni, Lou en Juultje

Van de fotograaf:

Vandaag mocht ik de fotoreportage voor Juultje verzorgen. Papa, mama en grote broer waren aanwezig voor de reportage. En trots dat Lou is met zijn kleine zusje, voorzichtig kreeg ze een aaitje over het hoofd en een kusje op haar voet. Aandachtig werden alle teentjes geteld en op het einde mocht hij spelen met een handschoen waar een “kippenballon” van gemaakt was.

Het was een fijne, rustige reportage, Juultje lag heerlijk te slapen en werd even wakker net voor haar voeding. Groei fijn zo door Juultje, dan mag je snel met papa, mama en broer mee naar huis.

Dank jullie wel voor de fijne reportage, ik wens jullie al het beste toe.