Julan

Van de fotograaf:

Lieve Julan,

Op 8 september kwam jij veel te vroeg ter wereld. Een maand (en een dag) later mocht ik langskomen in het Albert Schweitzer Ziekenhuis voor jouw eerste fotoshoot en wat deed jij het goed!

Met 28 weken en 6 dagen kreeg jouw mama ineens buikgriep middenin de nacht. Er werd gedacht aan zwangerschapsvergiftiging. Toen er controles gedaan werden de dag erna, leek het alsof jouw hartje het niet helemaal goed deed en kreeg jouw mama een spoedkeizersnede. Gelukkig bleek er later niks aan de hand te zijn met jouw hartje en ging het vanaf het begin af aan eigenlijk al heel goed met jou. Je hebt even in Veldhoven in het ziekenhuis gelegen, maar nu weer fijn in het Albert Schweitzer in Dordrecht. Fijn dichtbij huis.

Papa en mama hebben samen jouw broek verschoond en een beetje gewassen. Daarna mocht jij op de weegschaal en werd je gemeten. En daarna was het knuffeltijd en kon je heerlijk fijn gaan buidelen met mama. En papa kwam natuurlijk ook even kroelen met jullie samen.

Groei maar goed klein ventje en hopelijk mag je snel mee naar huis!

Liefs Tamara

Van de ouders:

Wat doet ons kleine mannetje Julan Ray het toch goed ondanks dat hij veel te vroeg geboren is. Na een perfecte zwangerschap, zagen wij het op 8 september echt niet aankomen dat we die dag papa en mama zouden worden. Zodra duidelijk werd dat er een kans op vroeggeboorte was en dat mama opgenomen moest worden, was dat best even schrikken! En toen hoorden we ook nog dat we dan naar Veldhoven zouden moeten, omdat er in Rotterdam geen plek was. De ambulance stond al klaar, maar blijkbaar was Julan het daar niet mee eens. Op de monitor was te zien dat zijn hartje het niet goed deed en er werd aangegeven dat hij meteen gehaald moest worden. Alles ging heel snel en daar was ineens onze Julan al, toch nog geboren in Dordrecht. Om de juiste zorg te kunnen krijgen, zijn we ’s avonds met de ambulance alsnog naar Veldhoven gegaan, waar we 2 weken zijn gebleven. Wat een toppers zijn dat toch, al die verpleegkundigen, artsen, etc. op de NICU in Veldhoven en op de afdeling Neonatologie in Dordrecht! Zij zorgen ervoor dat Julan zich goed kan ontwikkelen en ondersteund wordt waar nodig. Het is een enorme rollercoaster waar wij in terecht zijn gekomen en echt wel een pittige periode, maar daarnaast ook enorm genieten van dat kleine ventje. En hoe geweldig is het, dat er allerlei stichtingen zijn die ouders van premature kindjes proberen te steunen, zoals de stichting Earlybirds die ons een gratis fotoreportage heeft aangeboden, zodat wij een mooie herinnering hebben aan deze periode. Dank je wel Tamara, super lief dat je dit voor ons hebt gedaan!

Liefs Patrick en Ingrid