Jort

Van de ouders:

In de tweede helft van mijn zwangerschap begon ik flink vocht vast te houden. Op de dag dat ik 29 weken zwanger was, werd ik opgenomen in het Maxima MC in Veldhoven, mijn bloeddruk was veel te hoog en ik bleek een zwangerschapsvergiftiging te hebben. We moesten er rekening mee houden dat je die week nog geboren zou worden. Mijn bloeddruk schommelde flink en door elke keer de medicatie te verhogen ging het redelijk, maar toen werd jij, onze kleine lieverd veel te rustig in de buik. Dit vonden papa en mama nog akeliger dan dat mama ziek was. Het ongelooflijke gebeurde en we haalden de 32 weken zelfs. Met jou nog in de buik werden we met 32 weken en 2 dagen overgeplaatst naar een ziekenhuis dicht bij huis, naar het geboortecentrum VieCuri in Venlo.

Die nacht kregen ze de bloeddruk niet meer onder controle en de bloedwaardes waren niet meer goed.

31 maart werd onze Jort, om 11.26 met een spoedkeizersnee geboren. Daar was je dan, een piepkleine mannetje van 1545 gram, maar hartstikke sterk. Even heb je aan de beademing gelegen maar dat was al snel niet meer nodig, met wat ademdipjes, wat er schijnbaar bij kon horen, kon jij het helemaal zelf.  Alles heeft zijn tijd nodig, maar wat doe je het goed, papa en mama zijn supertrots op jou.

13 april kregen we een fotoshoot van Stichting Earlybirds en wat hebben we het getroffen met onze fotograaf Mieke. Je zag hoeveel ervaring ze had met premature baby’s en ze wist ons met veel gevoel heel mooi op de foto te zetten. Hele waardevolle herinneringen zijn vastgelegd. Een hele grote dank je wel!

Van de fotograaf:

Lieve Marieke , Niels en Jort, wat een spannende tijd hebben jullie samen gehad. En wat doe je het goed Jort! Het was super fijn om voor jullie herinneringen vast te leggen. Ik wens jullie alle geluk en gezondheid en een heel mooie tijd met z’n drietjes.

Lieve groet en een knuffeltje voor Jort,
Mieke