Jonah prematuur geboren met 31 weken, Gelderse Vallei Ede, bloedverlies, RadboudMC, spoedkeizersnede, CPAP, Ronald McDonaldhuis, couveuse, borstvoeding, buidelen

Jonah

Van de ouders:

Tot 30 weken is de zwangerschap vlekkeloos verlopen, maar helaas word ik die nacht wakker met bloedverlies. Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen met bloedverlies en mocht toen weer naar huis. Een paar dagen erna kreeg ik weer bloedverlies en begonnen toen ook de weeën en werd ik overgeplaatst naar het Radboud in Nijmegen. Na een paar uur had ik 7-8cm ontsluiting maar al 2.2 liter bloed verloren dus werd er besloten om een spoedkeizersnede te laten plaatsvinden. Jonah werd geboren en moest een paar dagen aan de CPAP.

We zijn een week in Nijmegen gebleven waarbij eerst Philip in het Ronald Mcdonaldhuis verbleef en ik er na 3 dagen bij kwam. Wat was het fijn om nog zo dicht bij Jonah te kunnen verblijven. We waren verbaasd dat er zoiets moois als het Ronald Mcdonaldhuis bestond door middel van sponsoren en vrijwilligers. Na een week mochten we met Jonah naar ons ziekenhuis in Ede.

Afgelopen zondag mocht hij met 34 weken naar een wiegje in plaats van de couveuse en zijn we begonnen met het oefenen van borstvoeding. We kijken terug op een spannende paar weken maar zijn dankbaar dat we Jonah’s ontwikkeling alleen maar met een stijgende lijn hebben mogen ervaren. Het is heel speciaal om deze foto’s te hebben om op onze tijd in het ziekenhuis terug te kijken. Om juist die momenten vast te leggen die wij dagelijks ervaren, dat heeft Angeline super gedaan. Nog een paar weekjes leren drinken en sterker worden en dan hopelijk snel met z’n drietjes naar huis.

———————

Van de fotografe:

Vorige week was ik in de Gelderse Vallei in Ede bij Jonah en zijn ouders. Hij is dan net 2 weken oud en is geboren met 31 weken. Totaal onverwacht werd Jonah zo vroeg geboren, maar gelukkig mocht hij na zijn geboorte in Nijmegen al snel naar Ede en gaat het heel goed met hem.

Als ik er ben ligt hij nog in de couveuse, maar waarschijnlijk mag het weekend erna al in een bedje. Jonah wordt eerst een beetje gewassen. Daarna mag hij lekker buidelen bij zijn vader. De voeding gaat ook nog via de sonde, dus dat krijgt hij tijdens het buidelen. Papa en mama genieten samen duidelijk van Jonah, het is ook een mooi en lief mannetje.

Ik hoop dat Jonah snel naar huis mag en dat jullie nog meer zullen genieten met z’n drietjes thuis!