Isabelle & Ezra prematuur geboren met 36 weken en 6 dagen, LUMC, tweeling, spoedkeizersnede, zwangerschapsvergiftiging, neonatologie, sonde

Ezra & Isabelle

Van de fotograaf:

Uit de aanvraag van de fotoreportage voor Isabelle en Ezra blijkt al snel dat het om een situatie gaat die allesbehalve algemeen is. Bevallen met een spoedkeizersnee van twee kindjes waarvan de een gezond, de ander met ernstig hartfalen. Direct na de geboorte wordt Isabelle overgebracht naar het LUMC. Daar maak ik kennis met de ouders van de tweeling. Van haar broertje gescheiden ligt Isabelle in het ziekenhuis te wachten tot ze geopereerd mag worden. Tijdens de fotoreportage ligt de tweeling weer vertrouwd dicht tegen elkaar.

Lieve Isabelle, ik wens dat je herstel voorspoedig zal gaan en hoop dat je snel bij je broertje en ouders kunt zijn.

Liefs, Sonja

—————————

Van de ouders:

Wauw.. Zwanger van een tweeling! Zo bijzonder! Helaas was het een zwangerschap vol zorgen. Vanaf het begin zagen de artsen dat één kindje achterbleef in groei. Ze dachten aan een chromosomale afwijking. Met de 20-weken echo werden wij doorgestuurd naar het AMC in Amsterdam. Daar werd duidelijk dat het kleinste kindje een hartafwijking had. Elke twee weken hadden we een controle en een echo om een duidelijk beeld te krijgen om wat voor hartafwijking het zou gaan, zodat er een plan van aanpak gemaakt kon worden voor direct na de geboorte. Helaas was het niet duidelijk te zien en ook voor de artsen was het een raadsel. Pas na de geboorte zou duidelijk worden wat er precies aan de hand is.

Na ruim 4 weken in het ziekenhuis te hebben gelegen met zwangerschapsvergiftiging zijn met 36,6 weken via een spoedkeizersnede onze zoon Ezra (2720 gram) en dochter Isabelle (2165 gram) geboren. Direct na de geboorte bleek Isabelle een hele complexe hartafwijking te hebben. Ze is onder politiebegeleiding per ambulance vervoerd van het AMC in Amsterdam naar het LUMC in Leiden. Daar is ze opgenomen op de Kinder Intensive Care.

Inmiddels ligt ze op de Neonatologie om te groeien. Als Isabelle 3500 gram weegt dan zal haar eerste operatie plaatsvinden. Ze zal meerdere zware operaties moeten ondergaan en de toekomst is heel onzeker. Wij putten veel kracht uit ons geloof en hebben ontzettend veel lieve mensen om ons heen. We blijven bidden, hopen en vertrouwen houden dat alles goed mag komen met ons kleine meisje Isabelle.

Liefs,

Silvano & Charlotte
Ezra en Isabelle

1. Carolien
    Carolien zegt:

Lieve Charlotte en Sil, zo trots op jullie en op de twins. Hoe jullie met deze moeilijke situatie omgaan. En complimenten voor de fotograaf, wat een prachtige foto’s heeft zij gemaakt.

2. Gerrieneke
    Gerrieneke zegt:

Lieve Charlotte en Silvano, wat een prachtige foto’s van jullie lieve schatjes , wat mooi en bijzonder maar ook vooral wat zorgelijk , wat fijn om dan je handen over te geven in die van de Heere ,wij leven met jullie mee en bidden voor een goede toekomst met jullie pareltjes . dikke knuffel van tante Gerrieneke en ome Alex?

3. Rika meester
    Rika meester zegt:

Lieve silvano en Charlotte en ezra

Wat een prachtige fotos van jullie parels geniet van jullie 2 pareltjes . We wensen jullie heel veel kracht sterkte voor nu en in de toekomst.

Heel veel ??? knuffels ome Wim en tante Rika .

4. Roos
    Roos zegt:

Mijn hemel mensenlief… Ik had geen benul dat het niet goed was? ik wens jullie allen heel veel sterkte toe. En zelfs ik zal een klein kaarsje voor jullie moppie branden!!! ? Ik wens jullie alle goeds! ?? X roos

5. Gerie schoenmaker
    Gerie schoenmaker zegt:

Hoi Silvano en Charlotte wat een mooie foto’s van jullie en de kids
    Wat heftig allemaal wij wensen jullie heel veel sterkte voor nu en voor de toekomst
    Wij bidden dat jullie hier kracht voor krijgen en dat jullie mogen genieten van jullie kinderen
    Liefs Hans en Gerie ??????

6. Loes
    Loes zegt:

Lieve dappere Silvano en Charlotte,

We wensen jullie Gods kracht , vrede en rust toe in deze zorgelijke situatie.

We dragen Isabelle op aan onze Geneesheer Jezus Christus.
    En bidden voor gezegende handen van de artsen die haar gaan opereren.

En bidden de tekst uit van psalm 27 :13-14
    Mag ik niet verwachten de goedheid van de Heer te zien in het land van de levenden?
    Wacht op de Heer wees vastberaden, ja wacht op de Heer.

Heer ontferm U

Heel veel liefs ❤
    Willem en Loes

7. José