Jinthe prematuur geboren

Jinthe

Jinthe prematuur geboren

Van de fotograaf:

Wat een (super) kanjer is Jinthe en wat een rollercoaster voor jullie! Geniet nu heerlijk samen thuis en ik wens jullie alle geluk en gezondheid, lieve groet en een knuffeltje voor Jinthe, Mieke.

Van de ouders:

Donderdag 4 november zijn we vroeg naar het maasziekenhuis in Beugen gegaan omdat ik bloedverlies en buikpijn had. We dachten dat we even op controle gingen omdat ik nog maar 33 weken en 2 dagen zwanger was maar dat liep helemaal anders. Ik had weeën en moest aan de weeënremmers en kreeg longrijping toegediend. Helaas hielp dat allemaal niet en werden de weeën steeds heftiger. Er was in Beugen geen plaats voor ons kindje dus zijn we met spoed met de ambulance naar Bernhoven in Uden gebracht.

Bij binnenkomst ging het heel snel en is Jinthe binnen 50 minuten geboren om 12.45 uur. De eerste twee dagen waren heel erg fijn. De dagen daarna zagen we Jinthe achteruitgaan, ze kreeg brady’s en saturatie dipjes. Na diverse onderzoeken bleek ze de E. coli bacterie te hebben. De artsen wilden ook controleren of de bacterie ook in het hersenvocht zat, daarom hebben ze vocht afgenomen middels een ruggenprik. Helaas bleek dat ook het geval en kregen we te horen dat onze dochter ook hersenvliesontsteking heeft. We vielen van het een in het ander en konden helemaal niet genieten van de kraamtijd en onze dochter.

Het was lastig om bij Jinthe een infuus te prikken dus hebben ze bij haar een navellijn geplaatst. Jinthe moest 3 weken antibiotica en de navellijn mocht maar maximaal 7 dagen blijven zitten. Jinthe bleef dipjes houden, dus kreeg ze CPAP met lowflow. Er moest ook een PICC-lijn geplaatst worden, daarom zijn we overgebracht naar de NICU in het Radboud. Wij verbleven in deze periode in het Ronald mc Donaldhuis, fijn dat er dergelijke stichtingen bestaan, want dit biedt ondersteuning voor ouders en gezinnen in een moeilijke periode. Na een aantal dagen knapte Jinthe op en mochten we naar het maasziekenhuis in Beugen.

In Beugen ging het al snel beter met Jinthe, mocht ze uit de couveuse en in een co-sleeper. Na 3 weken mocht de sondevoeding eruit omdat ze steeds beter aan de borst ging drinken en genoeg flesjes leegdronk. Afgelopen zondag is Mieke Kootkar van de stichting Earlybirds bij ons geweest om foto’s te maken van ons gezinnetje. Ze nam echt de tijd voor ons en we zijn super blij met de mooie foto’s die we hebben ontvangen. We hopen morgen na vier weken eindelijk naar huis te mogen.