Jaelyn prematuur geboren

Jaelyn

Jaelyn prematuur geboren

Van de fotograaf:

Op dinsdag komt er een oproep in de fotografen app van de stichting. Is er iemand die een shoot over kan nemen vanwege het uitvallen van de fotograaf? Ik kan niet op de dag dat de shoot gepland stond, maar 2 dagen later, op zaterdagochtend 13 november tref ik de mama van Jaelyn in de hal van het MST. Samen lopen we naar de kamer. Een heel mooi, klein meisje ligt heerlijk te slapen in haar wiegje. De mama van Jaelyn heeft een heftige tijd achter de rug. Een alleenstaande mama, wiens familie in Amerika woont, die net de sleutels van haar nieuwe huis heeft, bevalt veel te vroeg van haar dochtertje. Een spannende tijd volgt, maar kleine Jaelyn doet het zo goed! Nu nog even leren om alle voedingen uit de fles te drinken en dan mag ze hopelijk snel met haar mama mee naar huis! Lieve Jaelyn, wat ben je mooi en wat heb je een mooie, lieve mama! Hopelijk kunnen jullie snel samen gaan genieten van jullie nieuwe huis. Warme groet, Anouk

Van de mama:

Na een controle in het ziekenhuis wordt mij medegedeeld dat ik zwangerschapsvergiftiging heb. Ik had hier zelf nog nooit van gehoord. Er was eiwit in mijn urine gevonden en moest nu in het ziekenhuis blijven tot aan de bevalling. Ik ben in shock, Wat?! Het is nu 14 september en ben pas 2 December uitgerekend. Na 4 weken Isala ziekenhuis in Zwolle te hebben geleden mocht ik dan eindelijk terug naar het MST ziekenhuis in Enschede. Iedere dag aan de hart monitor met de mededeling dat als mijn dochter het moeilijk zou hebben in mijn buik er een spoed keizersnede moest plaatsvinden. Op zondag 10 oktober is het dan eindelijk zover “We gaan je dochter halen”. Om 23:00 uur word ik naar de operatie zaal gereden en 3 kwartier later hoor ik een super klein meisje huilen nadat ze uit mijn buik gehaald is. Ze weegt 1165 gram en is 7 weken te vroeg geboren. Gelukkig mag ik met haar in-roomen op de Neo afdeling, zij in de couveuse en ik in een bed ernaast. Een paar weken later vraagt een van de zusters of ik wel eens van Stichting Earlybirds had gehoord. Ik ken de stichting van de schattige knuffels die ze haken maar verder niet. Je zou ze kunnen vragen om een fotoshoot, dat doen ze geheel kosteloos voor te vroeg geboren kindjes. Via de website aangemeld en binnen twee weken bericht terug. In eerste instantie zou er een dame komen maar die kon achteraf toch niet. Intern hebben ze voor een vervangende fotograaf gezorgd en wat een kanjer! Haar naam is Anouk en zij heeft prachtige foto’s gemaakt van Jaelyn en mij. Ik ben haar ontzettend dankbaar voor de foto’s. Ben zo blij dat we deze zware tijd toch op een positieve manier hebben kunnen afsluiten. En mijn dochter nu met trots kan laten zien aan vrienden en familie. Ze genieten van de foto reportage.

Nogmaals bedankt en fijne feestdagen toegewenst.
Groetjes Jennifer

1 antwoord
  1. Zita van der Heyden
    Zita van der Heyden zegt:

Dappere Jennifer, geniet van je dochter. Ook zij zal over veel jaren met verbazing naar deze prachtige foto’s kijken. Wat een mooi meisje heb je!