Jill & Alex

Jill_en_Alex
“Op zondag 12 oktober 2014 mocht ik op pad voor mijn 2e reportage voor Earlybirds. Dit keer niet voor 1 kindje, maar voor 2! Naar de dappere Jill en Alex.

Deze twee piepkleine meisjes zijn geboren met 25 weken! Doordat Alex te weinig voedingsstoffen binnen kreeg via de placenta, is besloten een spoedkeizersnede uit te voeren.

De overlevingskansen waren volgens de artsen, minder als 50%. Maar wat hebben deze 2 meiden laten zien dat ze kunnen knokken!! Eerst hebben ze een hele tijd in het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam gelegen. Inmiddels liggen ze alweer een aantal weken in het Amphia ziekenhuis in Breda. En de meiden doen het super goed!

Roy en Sanne, ik duim dat jullie meiden lekker snel naar huis mogen! En jullie heerlijk kunnen gaan genieten met z’n 4en!!

Lieve groetjes,

Ilse Nelisse”

*************************

De ouders:

“Op 14 juli 2014 kregen we de schrik van ons leven. Onze twee meisjes werden met 25 weken en 2 dagen geboren. Wat volgde was een lange, onzekere periode. Het was niet alleen maar moeilijk, we hebben ook heel veel mooie momenten gehad. Wij hebben onze dochters leren kennen terwijl ze nog heel lang in de buik hadden moeten zitten.

Na 9 weken op de ICN in Rotterdam werden ze overgeplaatst naar Breda. Daar werd het leven wat gewoner. Er was ook ruimte voor leuke dingen: Jill en Alex gingen in bad en leerden flesjes drinken. Ze kregen steeds minder slangetjes en plakkers in hun gezichtjes.

We hadden al eerder van Earlybirds gehoord en we vonden het een mooi moment om ze te mailen. Nog geen uur later belde Ilse voor een afspraak en binnen 2 weken hadden we de foto’s in ons bezit.

Ongelofelijk hoe mooi ze alles heeft vastgelegd. Mooier dan we hadden durven hopen. Een hele waardevolle herinnering.

Earlybirds en Ilse Nelisse: enorm bedankt!

Wat een fantastisch initiatief.”