Jens

Van de ouders:
18 augustus was de dag waarop onze Jens ons enorm verraste. Met 31 weken en 2 dagen, hadden we totaal nog niet aan zien komen dat hij toen geboren zou worden. ‘S nachts verloor mama Kim de slijmprop, maar dat gebeurde wel vaker, had ze gelezen. Maar toen de symptomen zich op bleven stapelen, gingen we toch maar naar het Jeroen Bosch ziekenhuis. Weeënremmers, longrijping, CTG en natuurlijk constant toucheren. Om 3 uur kwam de conclusie: dit gaan we niet lang meer tegenhouden, je moet naar Veldhoven, want daar hebben ze de NICU. Mama in de ambulance, papa er verslagen achteraan met de auto.

Eenmaal in Veldhoven zetten de weeën echt door en nog geen 3 uur later was onze Jens daar! Mannetje gezond, mama gezond, de reden van de vroeggeboorte één groot raadsel…

Maar wat deed hij het goed! Na 5 dagen mochten we de NICU in Veldhoven verlaten en werden we overgebracht naar de medium care couveuse afdeling van Bernhoven in Uden, een heel stuk dichter bij huis!

2 weken later, met 34 weken, was Mieke daar! Onze fantastische fotografe, die de overgang van couveuse naar wiegje (en eerste keer kleertjes en een flesje) met zoveel liefde heeft vastgelegd. Wat een prachtige herinneringen heeft zij gemaakt aan de hectische, maar toch ook wel mooie tijd in het ziekenhuis. Een te vroeg geboren kindje krijgen is heel lastig en geeft veel zorgen, maar er zijn ook veel momenten dat we van ons mannetje konden genieten. Mieke heeft die momenten prachtig vastgelegd.

Naar huis gaan, gaat nog wel even duren, eerst die flesjes leeg gaan drinken en van de monitor af, maar papa en mama kijken er nu al enorm naar uit. Mieke, haaksters en Stichting Early Birds, bedankt!”

Van de fotograaf:
Lieve Kim, Freek en Jens, na alles wat jullie meemaakten is er nu nog geen eind aan de rollercoaster helaas.

Het was een genot om jullie drietjes te mogen fotograferen!
Ik wens jullie alle geluk en gezondheid en hoop dat deze spannende tijd snel voorbij gaat en jullie thuis van jullie prachtige ventje kunnen gaan genieten.
Lieve groet en een knuffeltje voor Jens, Mieke.