Jelte prematuur geboren met 30 weken en 2 dagen, Ny Smellinghe Drachten, NICU, spoedkeizersnede, sondevoeding

Jelte

Vrijdagmorgen 22 juni mocht ik naar het ziekenhuis Ny Smellinghe in Drachten, om daar Jelte op de foto te zetten samen met zijn ouders en grote broer Tieme. Jelte was na een zwangerschap van 30 weken en 2 dagen met een spoedkeizersnede ter wereld gekomen, met een gewicht van ongeveer 1800 gram, dus voor zijn leeftijd was hij al goed gegroeid in de buik.

De bevalling kwam vrij onverwachts, ineens kreeg zijn moeder veel bloedverlies, waardoor de spoedkeizersnede in Drachten is gedaan. Daarna heeft Jelte nog een week op de NICU in Groningen gelegen en een tijdje in Leeuwarden op de High Care. Nu is hij 6,5 week verder en ligt al weer een tijdje in Drachten. Hij doet het erg goed, hoewel hij vorige week door een virusinfectie het nog even erg moeilijk gehad heeft. Hopelijk mag hij binnenkort van de monitor en wordt hij nog wat sterker, zodat hij ook straks zelf goed genoeg kan drinken. Nu krijgt hij nog bijvoeding via de sonde.

Speciaal voor de foto’s kwam vandaag zijn trotse grote broer Tieme van 2,5 jaar ook mee. Hij vond het erg leuk om te helpen zijn broertje in bad te doen. Stiena, Melle, Tieme & Jelte, heel erg veel geluk en gezondheid toegewenst voor de toekomst en succes nog even in Drachten met de laatste stappen die komende weken nog gemaakt moeten worden, voordat jullie straks samen thuis kunnen zijn.
Liefs Geke

———————

Van de ouders van Jelte:

Inmiddels is het “alweer” 6,5 weken geleden dat wij de trotse ouders zijn geworden van onze prachtige zoon Jelte. Een hele intensieve en spannende tijd. Gelukkig heeft hij een goede start gehad en mocht hij al snel van de NICU in Groningen naar de high care in Leeuwarden om hierna door te gaan naar de medium care in Drachten.

Helaas bleek hier 1,5 week terug hoe kwetsbaar ons mannetje nog is. Jelte werd erg ziek en bleek een virusinfectie te hebben, opnieuw hele spannende dagen. Gelukkig kunnen we nu zeggen dat het goed gaat met ons mannetje, hij gaat stapje voor stapje vooruit en we hopen dat we hem over enkele weken mee naar huis mogen nemen.

Doordat we in een intensieve tijd leven, blijken dingen die anders vanzelfsprekend zijn nu erg bijzonder. Een foto van ons als gezin was bijvoorbeeld tot nu toe nog niet gemaakt. Daarom onze dank aan de Stichting Earlybirds en aan Geke de Groot-Willems. Dankzij hen hebben we nu prachtige foto’s, foto’s met ons als gezin, een mooie herinnering aan een bijzondere tijd.

1. Aafke
    Aafke zegt:

Wat een prachtige plaatjes! En wat is dit idd bijzonder om te kunnen laten doen in een heftige periode! Hopelijk duurt t niet lang meer met het ziekenhuis bezoeken en mag Jelte snel lekker mee naar huis!!